2. G.E.T. Konferencija o eno-gastro turizmu

U organizaciji zagrebačke Udruge za kulturu stola G.E.T., a pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma, Udruženja vinarstva pri HGK i Varaždinske županije te u suorganizaciji s gradom Ludbregom, u ludbreškom hotelu Amali održana je 2. G.E.T. Konferencija o eno-gastro turizmu.
2. GET-konferencija-LudbregGlavna tema – komunikacija – okupila je sudionike iz eno-gastro i turističkog svijeta svih segmenata – vinare, proizvođače hrane, trgovce, ugostitelje, turističke i marketinške djelatnike, ali i novinare i komunikologe.
Prije početka predavanja, nazočne su u ime županije i grada domaćina pozdravili Alen Kišić, zamjenik župana Varaždinske županije i Dubravko Bilić, gradonačelnik Ludbrega.

Predavači su bili redom priznati stručnjaci u području tema koje su prezentirali: akademik (član Europske akademije znanosti i umjetnosti) prof. dr. sc. Mario Plenković, dr. sc. Romana Lekić, Loreena Meda, Željko Suhadolnik, Ivo Kozarčanin i Željko Latinović, a pridružili su im se Tina Čubrilo i dr. sc. Božidar Veljković.
Nakon niza predavanja održana je vrlo konstruktivna i zanimljiva otvorena rasprava na kojoj su se ukazale smjernice i stvorili dobri temelji za donošenje zaključaka konferencije. Zaključke ćemo objaviti tijekom travnja, nakon što prikupimo komentare sudionika konferencije.

Konferencija je održana uz podršku sponzora Grada Ludbrega i Varaždinske županije te AP Varaždin, vinarije Stručić, mljekare Bohnec i drugih. Medijski pokrovitelji bile su Varaždinske vijesti, revija HRB – hoteli restorani barovi, portal wish.hr i G.E.T. Report.

Odabir datuma nije bio nimalo slučajan. Naime, svi zainteresirani bili su pozvani ostati u Ludbregu te sljedeći dan, 1. travnja s Ludbrežanima proslaviti Dan centra svijeta, ali pritom i obići vinsku cestu Ludbrega.
‘Ludbreg, centar svijeta’ – legenda kaže da su upravo iz ovog podravskog grada opisani drevni zemaljski krugovi na čijim obodima su potom smještene sve veće europske metropole. Legenda je vezana uz Ludbergu, koja je živjela u kasnom srednjem vijeku, a bila vješta vinogradarka i proizvodila je nadaleko čuveno slatko vino. U jednom trenutku slabosti odlučila je svojom snagom odagnati sve zlo i nevolje koje je nečastivi stavljao pred nju te silinom svoga udarca otjerala tu zloću na drugi kraj zemaljske kugle, mali južnopacifički otočić Antipodes, koji je preuzeo sve zloće, a silina tog udarca formirala je zemaljske krugove odnosno centar svijeta u samom gradu.

U skladu s tom pričom Ludbrežani svake godine na podu glavnog gradskog trga dodaju po jednu pločicu koja nosi ime nekog od svjetskih gradova. Taj se običaj ustalio na dan kada se slavi Ludbergin rođendan pa se slavljenička torta dijeli svim posjetiteljima rođenima upravo na taj dan, a domaće podravsko vino toči se direktno iz gradske fontane. Svi koji sebe nazivaju kozmopolitima, jednostavno, moraju posjetiti centar svijeta.

O predavačima i temama

Ivo Kozarčanin, Romana Lekić, Željko Suhadolnik, Tina Čubrilo, Loreena Meda i Željko LatinovićProf. dr. sc. Mario Plenković je znanstveni savjetnik i redovni profesor u trajnom znanstveno-nastavnom zvanju (znanstvena disciplina komunikologija) Univerze v Mariboru i Sveučilišta u Zagrebu. Predsjednik je Hrvatskog komunikološkog društva. Programski je utemeljitelj brojnih novih studijskih programa, organizator i voditelj brojnih znanstvenih konferencija, skupova i projekata te aktivni član u međunarodnim znanstvenim i strukovnim organizacijama. Naslov njegove teme bio je ‘Vino kao kultura sublimirane komunikacije u turizmu’. U radu se teorijski eksplicira i analizira fenomenologija vinske kulture kao sublimirane komunikacije u turizmu s aspekta čovjeka građanina i turiste (Homo Turisticus) na svim razinama vinogradarskih turističkih destinacija (globalno, regionalno, nacionalno i lokalno). Kultura vina, kao sublimirana komunikativna destinacijska dodatna vrijednost u turizmu, dodatno obogaćuje destinacijsku gastronomsku turističku ponudu.

Dr. sc. Romana Lekić je predstojnica katedre turizma na Veleučilištu VERN u Zagrebu. Dugi niz godina radi kao trener i konzultant za područje turizma i kulture, ključni je ekspert na mnogobrojnim europskim projektima i suradnik Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma, UHPA-e, kao i mnogobrojnih razvojnih agencija u Hrvatskoj i inozemstvu. Naslov njezine teme bio je ‘Kreativna komunikacija u turizmu’. U radu se osvrće na potrebu odabira metode komunikacije prema tipu turista te izdvaja doživljaj autentične kulture kroz eno-gastro turistički doživljaj koji podrazumijeva aktiviranje različitih čula i uključuje niz senzacija. ‘Ako mi kažeš – to ću zaboraviti; ako mi pokažeš – to ću zapamtiti, ako me uključiš – to ću shvatiti.’ (Konfucije).

Željko Suhadolnik je glavni urednik revije Svijet u čaši, jedan od osnivača Vinskih zvijezda. Novinarstvom se bavi od kraja 1960-ih, a od 1975. godine u popularnom tjedniku Vikend, između ostaloga, prati segment turizma i vina. 1992. godine s Mladenom Horićem osniva reviju za vino, gastronomiju i turizam Svijet u čaši. Naslov njegove teme bio je ‘Komunikacija u razvijenim vinskim zemljama’, kroz koju je iznio svoja saznanja i iskustva te istaknuo nužnost nijansiranja obraćanja kupcu. Osvrnuo se na komunikaciju etiketom, a posebno na važnost profiliranja komunikacije vina i po kvaliteti i po teritorijalnoj pripadnosti, kao i važnost povezivanja i organizacije te ustroja dobro osmišljenog, tematski orijentiranog, marketinga i promocije na vlastitom kućnom pragu.

Ivo Kozarčanin o vinu je počeo pisati početkom 1990-ih u Večernjem listu. Objavio je više od tisuću članaka o vinu u Jutarnjem listu, Poslovnom dnevniku, Lideru, Iću i piću, Cafeu ina portalu podroom.net. Od 2007. ima vinsku kolumnu u 24sata, a od 2010. piše blog.vino.hr. Jedan je od osnivača Vinskih zvijezda. Naslov njegove teme bio je ‘Vinski vodiči – da ili ne?’ Razmatrajući različite tipove vodiča i nemogućnost usklađivanja apsolutno svih parametara, zaključuje: ‘Koliko god vodiča imali, prepušteni smo sami sebi, što je loše za profesionalce jer gube vrijeme, a dobro za amatere jer dulje putuju pa više uživaju.’

Loreena Meda je od malih nogu stjecala iskustvo u ugostiteljstvu i eno-gastronomiji. Naime, njezina obitelj ponosno drži titulu prvih privatnih ugostitelja u bivšoj Jugoslaviji, a usavršavala se u pomno biranim restoranima, hotelima i wine barovima diljem Italije. U svojoj karijeri, između ostalog, bavi se planiranjem i provođenjem tečaja za građanstvo i za profesionalce te eno-gastro konzaltingom. Naslov njezine teme bio je ‘Komunikacija između ugostitelja i proizvođača’ koju je usporedila s komunikacijom u braku – treba biti otvorena, interesantna i dvosmjerna uz nekoliko zanimljivih smjernica i za jedne i za druge te zaključak da je proizvođačima komunikacija ‘problem’ koji moraju rješavati, a nikako opcija s kojom se mogu, ali i ne moraju, baviti.

Željko Latinović vlasnik je savjetodavnog poduzeća iz Zagreba koje se, među ostalim aktivnostima poslovnog savjetovanja, bavi pisanjem poslovnih planova i elaborata za dobivanje bespovratnih sredstava iz EU fondova. Naslov njegove teme bio je ‘Mogućnosti financiranja iz EU fondova’. Cilj prezentacije bio je poticanje poduzetnika da što više koriste bespovratna sredstva u cilju povećanja konkurentnosti, regionalnog razvoja, informatizacije i modernizacije poslovanja. Posebno se osvrnuo na Vinsku omotnicu, za koju kaže da je jedan je od najbolje sastavljenih natječaja od strane Ministarstva poljoprivrede i gotovo da nema troška koji se ne pokriva.

Tina Čubrilo je članica Izvršnog odbora FIJET-a, Svjetske organizacije turističkih novinara i pisaca u turizmu te predsjednica udruge FIJET Hrvatska. Na konferenciji je predstavila aktivnosti FIJET-a te izdvojila Nagradu putopiscima Marko Polo, čiji je cilj potaknuti novinare da se u većoj mjeri okrenu prema poznavanju i afirmaciji ‘vlastitoga dvorišta’, jer Hrvatska ima nebrojeno mnogo posebnosti i vrlo je malo zemalja na svijetu koje na tako malom prostoru imaju toliko raznolikosti.

Doc.dr. Božidar Veljković dekan je Fakulteta za turizam u Brežicama Sveučilišta u Mariboru predstavio je fakultet i opisao što to čini studiranje na njihovom fakultetu toliko posebnim. Istaknuo je da pravo studiranja na ovom fakultetu pod jednakim uvjetima imaju i državljani Republike Hrvatske, što znači potpuno besplatno na redovitom programu studija.

GET

 

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,