Besplatna izložba Emanuela Vidovića na Praznik rada

Izložba Emanuela Vidovića u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu može se razgledati na Praznik rada, 1. svibnja od 11 do 20 sati.Uz nezaboravan doživljaj koji će posjetitelji ostvariti dolaskom na izložbu, Umjetnički paviljon će ih umjesto crvenih karanfila darivati plakatom izložbe. Uz 121 sliku, koliko ih čini ovu sjajnu izložbu, posjetitelji imaju priliku pogledati i film redatelja Bogdana Žižića, scenarista Igora Zidića u trajanju od 26 minuta.

Do kraja trajanja izložbe, 13. svibnja, svaki dan će se održavati besplatna stručna vodstva za građanstvo u 12 i 17 sati – uključujući i subote i nedjelje. Radno vrijeme galerije je svaki dan, osim ponedjeljka, od 11 do 20 sati.

***

Nastavljajući obilježavati značajne obljetnice (rođenje, smrt) važnih hrvatskih umjetnika kako bismo ih “oteli” zaboravu, Umjetnički paviljon velikom monografskom izložbom u 2018. prisjeća se znamenitog hrvatskog slikara Emanuela Vidovića, obilježavajući 150 godina rođenja i 65 godina smrti. Posljednja velika Vidovićeva izložba bila je 1987. Sada, 30 godina kasnije, Vidović se prikazuje u svojevrsnoj redukciji: s osobitom pozornošću prema dijelu ranijega razdoblja (napose od 1898. do 1921); zatim u razdoblju priprema za prijelaz na motiviku i tematiku interijera i mrtvih priroda i, na kraju, na same interijere crkava i atelijera (1936.–1942.), kao i mrtve prirode (1938.-1952.) i nekoliko – po sjećanju naslikanih – uglavnom trogirskih, krajolika.

Autor izložbe, Igor Zidić, u fokus stavlja prijelaz s ranoga realizma i njegovu transformaciju u simbolističko-divizionistički rukopis te postimpresionistički intimizam pri kraju četvrtog desetljeća (“tridesete godine”), koje i u svijetu registriraju labuđi pjev njegova naraštaja (Bounard, Vuillard, Puy, Lagrade, donekle Manguin ). Ovom prilikom izostavljeni su brojni sitni radovi, skice i pripremni formati, a pozornost, u prigodi velikih obljetnica, usredotočena je na remek-djela naznačenih razdoblja, tj. na ono što bi, s obzirom na nedavna preispitivanja početaka Moderne kao i kraja epohe “sretnog slikarstva”, moglo izazvati novo zanimanje za njegovo djelo kako u Hrvatskoj – tako i u Europi.

Izložbu, naime, Umjetnički paviljon u nadolazećim godinama namjerava prezentirati u Italiji. Na izložbi je pokazan i niz izvanrednih, u hrvatsku umjetnost još neuvedenih, nepoznatih, slikarovih kapitalnih ostvarenja od kojih ona starija pomiču granice naše percepcije, a ona iz posljednjih godina života šire granice naše empatije prema svijetu predmeta i teško dostižnoj „sreći majstorstva“. Izložba obuhvaća 121 djelo, a realizirana je u suradnji/suorganizaciji/ s Muzejom grada Splita, odnosno Galerijom Emanuel Vidović koja je u sastavu muzeja, gdje će biti postavljena od lipnja do rujna 2018.

U. P.

Tagged: , , , , , , , , , ,