En primeur 2022: Malvazije iznimnog potencijala

Vlasnici restorana, vinoteka, hotelijeri, najpoznatiji sommelieri, vinski novinari, u zagrebačkom hotelu Esplanade okupili su se na jednodnevnoj premijeri mladih istarskih malvazija, žlahtina i autohtonih sorti Bregovite Hrvatske.Deseto izdanje En primeura u Zagreb tradicionalno je dovelo pedesetak vinara iz Istre, nekoliko s Kvarnera i dvadesetak iz Bregovite Hrvatske.

Predstavljanje aktualne berbe, dok je još u bačvama, nije novost u vinskom svijetu. Ovo atraktivno vinsko druženje uveli su Francuzi, a prije deset godina u Hrvatsku su ga prvi doveli Istrijani, koji i ovog puta najavljuju odlična vina.

‘Prošla vinogradarska godina bila je povoljna, iznenadio nas je snijeg i led početkom travnja zbog čega je i urod bio nešto manji. No, s obzirom na topli svibanj i ugodne ljetne temperature kao i lijepo i suho vrijeme za vrijeme berbe, grožđe je bilo iznimne kvalitete pa će i vina biti iznad svih očekivanja’, istaknuo je Nikola Benvenuti, predsjednik Vinistre, udruge vinara i vinogradara Istre, a njegove riječi potvrdila je i degustacijska radionica šest malvazija s različitih terroira istarskog poluotoka.

Zadovoljstvo mladim malvazijama nije krio ni Ezio Pinzan, pročelnik za poljoprivredu Istarske županije, koji je otvorio manifestaciju, a Marko Miklaužić predstavnik Udruge vinara i vinogradara Bregovita Hrvatska, istaknuo je kako njezini članovi iz godine u godinu imaju sve kvalitetnija vina.

Vinare je u Zagrebu zatekla tužna vijest da ih je napustio jedan od najistaknutijih istarskih vinara, višestruki šampion Vinistre Marijan Arman pa su mu minutom šutnje odali počast.

Da hrvatsko vinarstvo ide u smjeru visoke kvalitete, potvrdio je i Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.

‘Jačanje hrvatskog vinarstva trebalo bi ići u dva smjera. S jedne strane potrebno je podizati konkurentnost vinarskog sektora, tehnološku razinu, povećavati i okrupnjavati površine, povećati proizvodne kapacitete i doseći barem 100 milijuna litara godišnje, a s druge strane država mora snažnije ulagati u promociju i marketing vina. Potreban nam je snažan nacionalni marketing po uzoru na susjednu Mađarsku ili Austriju i krovna nacionalna marketinška organizacija, a Hrvatska gospodarska komora spremna je preuzeti takvu ulogu kako bismo još bolje pozicionirali našu zemlju na međunarodnoj vinskoj sceni’, poručio je Kovačević te dodao kako se i izvoz oporavlja. Prateći vanjskotrgovinsku razmjenu vina na razini čitave Hrvatske, raste po stopi od gotovo 30 posto.

L. P. / Foto: Neven Jurjak


Tagged: , , , , , , , , , , , ,