Film Agnès Varde na otvorenju 12. Subversive Film Festivala

U bogatom popratnom filmskom programu 12. Subversive Film Festivala izdvajaju se programi posvećeni nezamjenjivim filmskim ikonoklastima koji su nas nedavno napustili ‒ francuskoj veteranki avangarde i začetnici francuskog novog vala Agnès Vardi te ‘dobrom duhu’ njujorškog undergrounda i rodonačelniku žanra ‘dnevničkog filma’ Jonasu Mekasu.

Vardi posvećena Retrospektiva donosi presjek njezine 60-godišnje karijere, od niza novovalnih remek-djela do hrvatske premijere njezina posljednjeg autobiografskog dokumentarca ‘Varda od Agnès’ čijom će se projekcijom u zagrebačkom kinu Europa u nedjelju, 5. svibnja službeno otvoriti 12. izdanje SFF-a.

Iscrpna Retrospektiva uključuje najranija ostvarenja autorice koja je, prema vlastitim riječima, željela ponovno izumiti film, biti radikalna, a istovremeno biti sretna što je žena, poput igranog filma ‘La Pointe Courte’, koji je realizirala bez ikakvog prethodnog iskustva i sa samo 25 godina, a koji se zbog miješanja realizma i formalizma smatra pretečom francuskoga novog vala, preko ‘Lions Love’ (… and Lies) (1969.) kao primjera redateljičina kontrakulturnog rada tijekom njezine ‘kalifornijske faze’, ‘Bez krova i zakona’ (1985.) s kojim uvodi u kinematografiju ‘film zazornosti’ i za koji je nagrađena Zlatnim lavom u Veneciji, do dokumentarnog eseja o alternativnim ekonomijama ‘Skupljači i skupljačica’ (2000.), čestog na listama najboljih dokumentarnih filmova svih vremena, pa sve do njezinih kultnih ali i osporavanih feminističkih filmova ‘Cléo od 5 do 7’ (1961.), ‘Sreća’ (1964.) i ‘Jedna pjeva, druga ne’ (1976.).

J. S.


Tagged: , , , , , , ,