HDLU: Anton Franz Höger – izložba Ravnoteža

Dom Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) predstavlja slavnog njemačkog slikara Antona Franza Högera izložbom naziva ‘Ravnoteža’, koja se otvara 17. siječnja.Na izložbi će biti prikazan presjek Högerova stvaralaštva od 2003. godine do danas, a riječ je o umjetninama visoke procijenjene vrijednosti koje su već izlagane u prestižnim galerijama u Montrealu, New Yorku, Münchenu, Nürnbergu…

Selektor i kustos ovog iznenađenja za domaću publiku je Željko Marciuš, a izložba je ostvarena suradnjom HDLU-a i producentske kuće Henry Stag Art Management. Bit će postavljena u Galeriji Prsten, najvećoj galeriji HDLU-a koja se proteže na 700 m2, kako bi se publici moglo prikazati više od 40 radova iz opusa ovog iznimnog umjetnika.

Anton Franz Höger rođen je 1956. godine u Münchenu. Pripadnik je bečke škole fantastičnog realizma koju su osnovala petorica književnika i slikara, među kojima i Ernst Fuchs. Iako je studij završio kasnih 1970-ih, slikarstvu se u potpunosti posvetio tek 2000. godine.

‘Bečka škola’, Högerovo umjetničko ishodište, prepoznatljiva je po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Unatoč divljenju slikarskoj finoći starih majstora i ekscentrično-dinamičnog slikarstva baroka koji se može smatrati prirodnim temeljem Högerove umjetnosti – ili Malgeschichte – njegove slike sadrže esenciju filozofskoga, te nadilaze ‘čiste tehnike’ njegova slikarskoga stila. Moderni umjetnici kao što su Francis Bacon, Andy Warhol, Jaspar Johns ili Sigmar Polke, ne samo da su utjecali na njegov razvoj, već su u njegovim djelima djelomice i obrađeni.

U Högerovu fokusu nalazimo bavljenje društvenim problemima poput sadašnjeg položaja žena u društvu, ili pokušaja destrukcije čovjeka koji se manifestiraju kroz nekvalitetan televizijski program. Također nailazimo na tematske korpuse poput integracije, participacije i moći medija, kao i prerade povijesti. Antonove su slike ogledalo naše egzistencije danas. Radove Antona Högera valja shvatiti kao dio kreativnih i indikativnih aktualija našega vremena. U tom smislu, u njegovu umjetničkom stvaralaštvu punom mašte odlučujući faktor nije vlastiti doživljaj konzumenta umjetnosti, već procesi koji ovise o spoznaji, a koji su u novijoj filozofiji predstavljeni kao bit istine.

Dobitnik je priznanja nekoliko njujorških galerija te umjetničkih manifestacija Biennale Florenz 2008., Kunstpreis Blau-Orange Coburg, Art Fair Köln, Art Stroke München, NordArt…

HDLU

Tagged: , , , , , , , , ,