Hrvatska kao brand

San ili java?
Zamislite da u ruci držite kišobran. Na njegovu držaču otisnuta je slabo poznata zastava Swazistana* (izmišljena država, zvuči obeshrabrujuće). Biste li kupili taj kišobran za 5 kuna?
Zamislite da u ruci držite kišobran. Na njegovu je držaču otisnuta zastava Njemačke (ili SAD-a). Biste li radije kupili taj kišobran za 10 kuna (a da ne znate da se radi o istom kišobranu)?
To je Branding nacije.
Ali, gdje je tu Hrvatska?
Saznajte u Zagrebu 11. i 12. ožujkaHrvatska kao brandŠto? Branding Hrvatske 2, dvodnevni stručni seminar iz javne diplomacije prilagođen poduzetnicima, obrtnicima i uspješnim rukovoditeljima državnih tvrtki i agencija koji žele nastaviti stvarati novu vrijednost u domovini, ali i povećati izvoz (prodaju) na inozemno tržište te privući svježi kapital i ulaganja u svoje poduzeće iz inozemstva.

Gdje? Multimedijalna dvorana Hrvatske matice iseljenika, Zagreb, Trg Stjepana Radića.

Kada? Petak i subota 11. i 12. ožujka. Cjelodnevno.

Tko? Ekskluzivan pristup imat će 30 kandidata iz čitave Hrvatske koji prođu pred-selekciju. Gosti-predavači su: Nenad Bach, New York (USA) ‘Branding kroz glazbu i kreativnu industriju’; Mate Rimac, Zagreb (HR) ‘Branding kroz inovacije i automobilsku industriju’; Ivan Mažuranić, Geneve (CH) ‘Branding kroz financije i investicije’; Ante Mandić, Zagreb (HR) ‘Branding kroz zapošljavanje i IT tehnologije’ i Daniel Kolak, New Jersey (USA) ‘Branding kroz znanost i nove načine razmišljanja’. Organizatori su Petar Ćurić Agencija i Hrvatska svjetska mreža (CROWN Croatian World Network) u partnerstvu sa Hrvatskom maticom iseljenika i pod pokroviteljstvom Grada Zagreba.

Kako? Prijave se vrše putem internetske adrese [email protected] – a kako bi se kandidatura uzela u obzir potrebno je poslati CV ili kraći životopis.

Zašto? Hvala na pitanju. A, koliko ćemo čekati? Percepcija Republike Hrvatske u svijetu je loša. Na tome je država svih ovih godina slabo radila, a svaki pa i najmanji korak naprijed bio je rezultat čiste stihije prije nego li temeljito isplanirane i strateški zacrtane kolektivne akcije.

Branding se u načelu događa prije nego što netko posjeti našu zemlju, kupi naš proizvod ili uplati za naše usluge. Branding je ono što će drugi o nama reći, možda tisućama kilometara daleko od nas, i u našoj odsutnosti. Nemoguće je na to utjecati ako nije planski.

Potpore hrvatskim izvoznicima? Nastupi naših kulturnjaka? Promicanje hrvatske baštine, autohtonog jela i pića na turističkim konvencijama po svijetu? Uloga Hrvatske kao mjesto svjetskog mirenja? (geografski idealna pozicija), hrvatski pas dalmatiner kao turistički žig države?

Sve to može biti Branding Hrvatske. Ali, mora biti planski. Stateški postavljeno, zacrtano, isplanirano i netko to mora nadgledati. To može jedino država. No, treba reći i da su država – njezini ljudi. Smisao postojanja ovog događaja je pomoći građanima da značajno poboljšaju svoj rad i poslovanje te učine važan korak unaprijed, uz nadu da će zatim i Republika Hrvatska, kao država, početi činiti stvari koje dosad nije činila, a krajnje joj je vrijeme da započne.

I. R.

Tagged: , , , , ,