In vino veritas by Tomislav Radić: Enosophia – nova vinska filozofija

Loza žuti
grozdja već ni,
tužen je kraj,
tihi je gaj,
jesen po cestah sad hodi.
(Đuro Prejac 1870.-1936.)

Berba na vinogradarskom lokalitetu Božilovac u Feričancima počela je rano ujutro 6. rujna 2021. a završena je 15. listopada. Na 165 hektara vinograda, prva na redu bila je graševina kao baza za pjenušce za koje je potrebno nešto više kiseline a na kraju bralo se cabernet sauvignon.

‘Dok većini ljudi kraj kolovoza i početak rujna znači završetak ljeta, nama taj period označava početak berbe grožđa i najuzbudljivijeg dijela godine. Ove godine očekujemo oko 1100 tona grožđa od čega najveća količina pripada graševini, a slijedi je frankovka. Kroz bogati sortiment u našim vinogradima uspijevamo optimalno organizirati berbu po vremenu dozrijevanja našeg grožđa. Nijedna vinogradarska godina nije ista, pa je tako i ova godina nekoliko puta iznenadila. No, unatoč brojnim izazovima svi Enosophia vinogradi su u izvrsnom zdravstvenom stanju te je najveseliji dio vinogradarske godine počeo upravo današnjom berbom. Kvaliteta nam je prvom mjestu, a povoljnim omjerima kvalitete i kvantitete uspijevamo za naša vina proizvesti baš onakvo grožđe kakvo nam treba za pojedini proizvod’, kazala je voditeljica vinogradarsko-vinarske proizvodnje u Enosophiji, Lucija Kužir, na početku ovogodišnje berbe.

Nakon baza za pjenušce bralo se chardonnay, pinot bijeli, sauvignon blanc, graševinu, pinot crni, merlot, cabernet franc, cabernet sauvignon i syrah. Enosophia je, inače, novi brend vinarije Feravino iz Feričanaca, kojim žele naglasiti holistički pristup potrošaču, ali i brigu za ekologiju, održivi razvoj i bolje pozicioniranje Slavonije kao poželjnog vinskog turističkog odredišta.

U sklopu novog brenda je Enosophia Trs. No.5 .Ta graševina iz berbe 2020. okitila se broncom u nedavnom Decanterovu izboru. Trs No.5 proizveden je blagom sur lie metodom, odležavši četiri mjeseca na finom talogu. Kako je graševina, grožđe koje se nalazi na svakom petom trsu u hrvatskim vinogradima, to je bila inspiracija za naziv ovog vina.

Da je Enosophia nešto novo i moderno demonstrirano je i kroz mogućnosti interaktivnih etiketa. Kada se skenira pametnim telefonom, Trs No.5 vodi na aplikaciju koja svira skladanu glazbu, koja će se mijenjati svaka tri mjeseca.

Ružičasto vino Enosophia Matarouge, nazvano je po položaju Mataruge s kojeg potiču frankovka i pinot crni od kojeg je spravljeno. Etiketa, pak, ne ‘svira’ nego upućuje na aplikaciju s virtualnim putovanjem po najboljim rosé vinskim regijama svijeta. Skeniranjem etikete može se doznati i što različite nijanse roséa otkrivaju o sortama i okusima. Na tržište će uskoro izaći još dva pjenušca i dvije crne kupaže, tako da će se pod novim brendom naći čak sedam etiketa.

Sve više vinskih udruga, vinarija i vinara angažira marketinške agencije i dizajnere kako bi im pomogli u promicanju vina kojih na tržištu ima mnogo pa je konkurencija žestoka.
Enosophia brend strategija, vizualni identitet, dizajn ambalaže i digitalna strategija napravljeni su u suradnji s agencijom Bruketa&Žinić&Grey.

Ime Enosophia na grčkome znači mudrost vina (od riječi enos = vino i sophia = mudrost), a proizašlo je iz dugogodišnje tradicije vinogorja Feričanci (podrumi iz 1804.) te ulaganja i ambicije da se stvori kvalitetna vinska priča. Brend je to koji svojim djelovanjem želi pozitivno utjecati na okruženje, čuvati tradiciju i okoliš, a stvarati propulzivnu, bogatiju, educiranu i jednostavno bolju sredinu.

Mir je u kleti,
Temno sveti
Lampica. Mošt nam curi
V čeber. Kočnica skeči.
Prešpan pritišče
Grozdje i stišče.
(Vladimir Nazor 1876.-1949.)

Objavljeno u Agroglasu, 20. listopada 2021.


Tagged: , , , , , ,