Istraživanje: Čaj pije 90% građana – najviše šipak i kamilicu

Čaj pije gotovo 90% građana Hrvatske starijih od 15 godina, najviše zbog pozitivnih učinaka na zdravlje, a najomiljeniji okusi su šipak i kamilica, pokazalo je istraživanje koje je za Franck provela agencija Hendal tijekom veljače.
Franck-čajevi-istraživanje‘Istraživanja ovoga tipa u Francku redovito provodimo jer, uz dobro poznavanje globalnih trendova, očekivanja i preferencije potrošača ključni su za naše inovacije i razvoj novih proizvoda’, rekao je Ivan Jurković, voditelj istraživanja tržišta u Francku koji je predstavio rezultate istraživanja zajedno s Marijanom Pecoja iz Hendala.

‘Inovacije i postavljanje tržišnih trendova u kategoriji čaja smjernice su kojih se pridržavamo od samoga početka proizvodnje čaja u Francku koja je pokrenuta davne 1968. godine. Tako smo prvi na hrvatskom tržištu počeli i s proizvodnjom voćnog čaja u filtar vrećicama. Ovu dinamiku poslovanja primjenjujemo i danas, a upravo zahvaljujući takvom pristupu uvjerljivi smo tržišni lider u ovoj kategoriji, kako u trgovini tako i ugostiteljstvu. Naime, Franck bilježi rast u kategoriji čaja gdje u kanalu trgovine, bez diskontera, za razdoblje prosinac i siječanj drži vodeću poziciju s 58% količinskog i 57% vrijednosnog udjela’, istaknuo je Kristijan Gregorić, izvršni direktor marketinga i razvoja Francka.

Čajoljupci vode brigu o zdravlju i zdravoj prehrani

Tipičan konzument čaja je osoba koja vodi brigu o zdravlju i zdravoj prehrani te najčešće uživa u čaju u mirnom okruženju uz razgovor i druženje s obitelji i prijateljima. Četvrtinu građana riječ čaj najprije asocira na zdravlje, dok ga 12% povezuje s toplinom. Pozitivan učinak na zdravlje i pomoć u liječenju prehlade, gripe ili viroze glavni su razlozi konzumiranja čaja, ali veliki broj građana pije ga i zbog ugodnog i finog okusa, te zbog smirujućeg učinka.

Franck-Kristijan Gregorić, Marijana Pecoja i Ivan JurkovićČaj se najviše pije u Sjevernoj Hrvatskoj, a nešto manje u Slavoniji, Lici, Kordunu i Baniji te u Dalmaciji. Podjednako ga vole sve dobne skupine, a nema ni znatnije razlike između žena i muškaraca. I dok se kava najčešće konzumira u društvu, konzumenti čaja ga češće ispijaju sami (46%), ali veliki je broj i onih koji ga piju u krugu obitelji (43%). Za 11% građana čaj je napitak koji se pije u društvu. Omiljeno doba dana za konzumaciju čaja je jutro (36%), gotovo 30% ljubitelja čaja pije ga navečer, dok engleski ‘five o’clock’ nije toliko učestao kod nas, s obzirom da samo 13% građana pije čaj popodne.

Kada su vrste čaja u pitanju, biljni su nešto popularniji od voćnih (44% vs. 38%), dok su pravi čajevi (zeleni, žuti, indijski) izbor manje od petine potrošača. Kamilica je omiljeni izbor polovine konzumenata biljnih čajeva, mentu najradije bira trećina konzumenata (33%), dok šipak kao prvi izbor navodi 28%. Među ostalim okusima prednjače kopriva, lipa, kadulja i bazga.

Voćni čajevi imaju prednost nad pravim čajevima, a omiljeni okusi su mješavina šumskog voća i ponovno šipak, koji bi, kao voćni čaj, izabralo 37%. Naime, istraživanje je pokazalo da jedan dio konzumenata čaja šipak percipira kao biljni čaj, dok ga drugi smatraju voćnim čajem. Nadalje, jabuku preferira 17% ljubitelja čaja i to najčešće u kombinaciji s cimetom.

Osobe koje vole čaj najviše se povezuje s vođenjem brige o zdravlju i zdravoj prehrani (63%), potom sa smirenošću i samotnjačkim stilom života (21%), dok se 10% čajoljubaca smatra aktivnim i društvenim osobama, a 6% hedonistima koji uživaju u životu.

Čaj-lavanda i kaduljaPredstavljeni i novi čajevi Lavanda i Kadulja

Franck je prošle godine predstavio liniju voćnih čajeva ‘Voćni+Moćni’ s egzotičnim sastojcima poput mangosteena i acai bobica, a ovim je povodom organizirao i kušanje dva nova biljna čaja iz linije ‘Tragom prirode’ – čaj s listovima Kadulje te cvjetovima Lavande.

Franck


Pročitajte još: Franckova radionica o Latte Artu , Franckova 100% Arabica

Tagged: , , , , , , , , , , , ,