Je li škrlet novo ljetno hit vino?

Na manifestaciji Dani otvorenih butelja: ‘Škrlet na Gradecu’ u petak, 8. lipnja svoja vina zagrebačkoj će publici predstaviti ‘veličanstvenih osam’ iz Udruge Škrlet Moslavina, a Turistička zajednica Grada Kutine, kao pokrovitelj događanja, moslavačke turističke adute.
Osam moslavačkih proizvođača škrleta – Florijanović, Ilovčak, Jaram, Kezele, Miklaužić, Mikša, Trdenić i Voštinić-Klasnić – udruženim snagama radi na povećanju vidljivosti i prepoznatljivosti autohtone sorte škrlet i brendiranju njegove domovine Moslavine kao vinske i turističke destinacije.

Upravo je Udruga Škrlet Moslavina primjer dobrog prijelaza generacija u krugovima moslavačkih proizvođača vina: mladi su stasali i pomalo zamijenili ili zamjenjuju roditelje. Očevi su uspjeli revitalizirati tu autohtonu moslavačku sortu, a djeca ulažu svu svoju strast, znanje i kreaciju kako bi škrlet ušao u vinske karte hrvatskog turizma. Škrlet to zaslužuje, jer je iskreno vino koje čim kušamo osjetimo njegovu prirodnost i originalnost.

‘Škrlet bi definitivno trebao biti više prisutan i imati bolji tretman na hrvatskoj vinskoj sceni. Vinari okupljeni u ovu Udrugu ulažu puno energije u promociju sorte i vrlo inovativno pristupaju vinifikaciji škrleta, pa osim unaprijeđenih klasičnih izdanja dosta se uspješno igraju s predikatima i pjenušavim vinima. Osim toga drago mi je vidjeti tako poduzetne i entuzijastične mlade ljude koji su – suprotno trendu iseljavanja iz Hrvatske – odlučili kroz vinski i seoski turizam vratiti život na selo. Uostalom, život i rad u prirodnom okruženju nešto je čemu teži sve više ljudi na svijetu pa se za njih može reći da su u trendu’, kaže Saša Zec, enolog i promotor vina i vinarstva, jedan od organizatora Dana otvorenih butelja na Gradecu, svojevrsne zagrebačke ljetne vinske špice.

Škrlet još zovu škrtec, vinek žuti, ovinek slatki, osukač, maslec, žutak, a staro moslavačko ime mu je i žuti ovnek koje je dobio jer mu grozd izgleda poput ovnove glave. Zato je zaštitni znak udruge stilizirana glava ovna.

Vinski stručnjaci tvrde da škrlet, iako nepoznat široj javnosti, ima potencijal i za kratka i srednja odležavanja do pet godina. Prema mišljenju sommeliera Tome Jakopovića riječ je o vinu koje je veliki prijatelj hrane i mediteranske kuhinje, tjestenine i laganih rižota i vrlo je zahvalna sorta za ugostiteljstvo.

‘Jedino udruženim snagama nas vinara, vinskih znalaca te predstavnika lokalne vlasti i turističkih zajednica možemo doprinijeti da moslavački turizam i škrlet postanu široko prepoznatljivi’, kaže Janko Kezele, predsjednik Udruge Škrlet Moslavina.

Turistička zajednica Grada Kutine velike nade ulaže u turističke adute moslavačkog kraja, među kojima je svakako škrlet, koji ima sve kvalitete da postane novo ljetno hit vino. ‘Moslavina je vinorodni kraj u zagrljaju bisera prirode Lonjskog polja i trsnog gorja i kao takva pravi je raj za zaljubljenike u prirodu, rekreaciju i eno-gastronomiju.Turizam doživljaja je turizam budućnosti, a mi adute za buduće turiste imamo: škrlet i vinske staze, domaću gastronomiju, prirodne ljepote, biciklističke rute i pješačke staze…’, ističe Ivana Grdić, direktorica TZ Kutina.

P. R.


Tagged: , , , , , , , , , ,