Kazališna adaptacija Tko pjeva zlo ne misli

U zagrebačkom HNK priprema se prva dramska premijera ove sezone koja će se održati 28. rujna. Predstava je inspirirana scenarijem Kreše Golika za film ‘Tko pjeva zlo ne misli’, koji je jedan od najgledanijih filmova u povijesti hrvatske kinematografije, nastao na temelju ‘Dnevnika maloga Perice’ Vjekoslava Majera iz 1942. godine.Rene Medvešek režirat će kazališni potpourri koji rekonstruira izumirući dobri duh Zagreba, slijedeći europsku kazališnu praksu koja kultne filmove tretira kao kulturno blago želeći nadahnuti nove generacije gledatelja. Uz redatelja Renea Medvešeka, koji adaptira tekst uz inkorporirane dokumente iz vremena, dramaturginja je Nina Bajsić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja Doris Kristić, asistentica redatelja Hana Zrnčić Dim. Glumački ansambl čine Ivana Boban, Dušan Bućan, Ivan Colarić, Zrinka Cvitešić, Ivan Glowatzky, Dušan Gojić, Nikša Kušelj, Dora Lipovčan, Vanja Matujec, Iva Mihalić, Krešimir Mikić, Vlasta Ramljak, Barbara Vicković, Silvio Vovk, Mirta Zečević.

Radnja se događa na Gornjemu gradu između dva svjetska rata, a obitelj Šafranek živi u svojim svakodnevnim purgerskim udobnostima, od ispunjavanja činovničkih obaveza, preko posjeta kavanama do odlaska na izlete. Svakodnevni ritam koji uredno bilježi mali Perica, poremetit će dolazak šarmantnoga neženje gospona Fulira. Službenik Franjo neuspješno pokušava dokazati svojoj ženi da je pametniji i sposobniji nego što zapravo jest. Skriva da je kukavica koja se ne usuđuje od šefa zatražiti sat slobodnog vremena, žali za propuštenim jer je želio postati avijatičar, voli popiti, i stalno se poziva na građanske norme. Ana Šafranek vene u braku s muškarcem, koji i ne primjećuje kako se gospon Fulir udvara njegovoj ženi. Anine moralne ograde polako popuštaju pred šaputanjima gospona Fulira, koji će biti razotkriven i na koncu prisiljen oženiti brbljivu tetu Minu.

Priču o svakodnevici poznatih i omiljenih lica, koja se okupljaju oko stola kao središnjeg mjesta građanskog života, u Medvešekovoj scensko-glazbenoj priči obogaćuje program u špajzcimer smještenog radio aparata. To tehnološko čudo prodire kroz zidove i grije ozračje zagrebačkih domova. Kako piše prvi kroničar zagrebačkog radija Rudolf Habeduš Katedralis: možemo slutiti što se događalo kad su u grički nebosklon prodrli do tada ti sasvim nepoznati došljaci – uljezi, a možda i osvajači: radio valovi. Taj verglec bez drota, poput nevidljiva gosta zabavlja, obavještava, podučava, razgaljuje, umiruje, tješi, a katkad obmanjuje i plaši svoje slušatelje.

HNK


Tagged: , , , , , , , ,