Knjiga i CD u čast sopranistice Ljiljane Molnar Talajić

Ispred zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) upriličeno je predstavljanje knjige ‘La Molnar’ u izdanju Beletre o našoj ponajboljoj sopranistici Ljiljani Molnar Talajić, autora Dalibora Talajića, te dvostrukog albuma iz edicije ‘Veliki hrvatski interpreti’ u izdanju Croatia Recordsa.Predstavljanju su nazočili brojni predstavnici medija, kolege i prijatelji, a tom prigodom govorili su Enes Kišević – književnik, dramski umjetnik i recenzent, Dalibor Talajić – Ljiljanin sin i autor knjige, Nikolina Mazalin – kreativna direktorica Croatia Recordsa, Jagoda Martinčević – urednica i autorica biografskog dijela knjige, Seadeta Midžić – recenzentica, Sandra Pocrnić Mlakar – direktorica nakladničke kuće Beletra i Nera Stipičević – glumica.

Ljiljana Molnar Talajić posljednji je veliki verdijanski glas i velika zvijezda Bečke državne opere te Arene u Veroni. Njezina glazbena priča nastavlja oduševljavati poklonike klasične glazbe, a najpoznatije izvedbe istaknute sopranistice objedinjene su na dvostrukom CD-u ‘Veliki hrvatski interpreti – Ljiljana Molnar Talajić’.

Knjiga ‘La Molnar’ i dvostruki CD u prodaji su već neko vrijeme, a sad su konačno doživjele i službeno predstavljanje u prigodnom okruženju. U knjizi, osim faktografskih crtica, autor Dalibor Talajić otkrio je brojne zanimljive detalje poput toga zašto njegova majka nije nikada nastupala na blagdane, zašto nikad nije slušala samu sebe i zašto je u prisustvu članova monegaške kraljevske obitelji kleknula jedino pred Marijom Callas.Seadeta Midžić, recenzentica knjige ‘La Molnar’ naklonila se veličini karijere Ljiljane Molnar Talajić koja je po njoj ostavila iznimno velik dojam. ‘Ono što je njezina veličina je ta ljepota glasa koja je dana, ali ono što niti jednom glasu nije dano to je ono što brusi dijamant. To je da od njega postane brilijant koji zrači na razne načine. To je ono što je Ljiljana Molnar imala, taj glas s velikom disciplinom, s jednim instinktivnim znanjem.’

Sopranisticu koja je svjetsku karijeru započela s operom ‘Aida’ kritika je glorificirala pišući o neopisivoj ljepoti njezina glasa, koji je u svim položajima tako ujednačen, s tolikom izražajnošću, beskrajno suptilan, a u isto vrijeme robustan, prozračan i milozvučan – glas kakav je Verdi samo mogao poželjeti!
‘Izvedbena umjetnost, a pogotovo glazba i dramska umjetnost je vrlo krhka, ona prolazi ako je ne zabilježite. Ako vi ne zabilježite neke vrhunske situacije u glazbi, glasove, instrumente, orkestre, dirigente, to naprosto prolazi. Glazba je stvar trenutka. Vrlo je bitno da neke stvari postoje da bismo znali kako je ta povijest išla i da bismo uživali u nekim glasovima jer mi danas nemamo prilike. Možemo samo iz novina i knjiga doznavati o nekim umjetnicima. Ovako kad imate tonski zapis, snimke koncerata uživo, a neke od gospođe Molnar jesu žive, to je pravi dokument. To je ono što je najvrjednije i ono što će ostati’, rekla je Jagoda Martinčević, urednica i autorica biografskog dijela knjige.

‘Ljiljana Molnar Talajić bila je tako jednostavna kao čovjek, tako skromna, ali kao umjetnik bila je veličanstvena. Ona bi oplemenila bilo koji prostor u kojem je pjevala, bilo to ovdje u HNK ili u pustinji’, opisao je slikovito Enes Kišević, književnik i dramski umjetnik, recenzent.

Najzaslužnija osoba za objedinjene sjećanja, uspomene i života Ljiljane Molnar Talajić u knjigu je njezin sin Dalibor Talajić – akademski glazbenik, strip crtač međunarodnog ugleda (Marvel, Delcourt, Aftershock, AWA), glumac i spisatelj koji je nakon smrti majke 2007. godine zapisivao sve uspomene koje u knjizi kronološki prate biografiju svjetski poznate operne dive.

‘Te specifičnosti iz njezina života, te čudne anegdote, te prijetnje njenih kolegica da izvoli izaći pred publiku da prestanu izvikivati njezino ime i slične anegdote su ono što je meni bilo zanimljivo. Karijera, zapisi, dokumenti, sve je to vrijedno i bitno, ali to nije čovjek. Ja sam htio da knjiga na neki način bude uspomena na osobu’, izražajno je prenio svoje dojmove o knjizi autor Dalibor Talajić.

Kraj promocije označilo je čitanje ulomka iz knjige ‘La Molnar’ u interpretaciji Nere Stipičević, nakon čega je publika otpraćena skladbom ‘Ave Maria’ sa spomenutog dvostrukog CD-a.

C. R. / Foto: Nikola Šolić


Tagged: , , , , , , , ,