Krivo srastanje: Ivan Posavec i Mio Vesović

U NO galeriji Muzeja suvremene umjetnosti, u utorak, 7. srpnja (19.30 sati) otvara se izložba ‘Krivo srastanje’ Ivana Posavca i Mia Vesovića. Ostaje otvorena do 9. kolovoza
Mio Vesović i Ivan PosavecIzložba ‘Krivo srastanje“ temelji se na istraživanju Zbirke fotografija Muzeja suvremene umjetnosti, točnije, na autorima koji se značajno utjecali na razvoj domaće fotografije a to su ponajprije Mio Vesović i Ivan Posavec. Ujedno, to je prvo njihovo zajedničko izlaganje, pa je utoliko već samo po sebi svojevrsni kuriozitet. Kustosica izložbe je Leila Topić.

Njih dvojica istaknuti su protagonisti otpora dominantnim kulturalnim modelima čiji se zametci prate s razvojem tzv. omladinske kulture potkraj 70-ih i početkom 80-ih. Iznjedrili su, usto, brojne medijske skladale koji su danas predmetom mistifikacije. Bili su to, podsjećamo, ‘dani slave’ Poletovske fotografije koja je postala lokalni fenomen. Na početku su ‘krivo srasli’ u odnosu na kontekst u kojem su započeli umjetničku karijeru da bi danas, u kontekstu marketinški posredovane vizualne komunikacije, jedva prepoznali vlastito djelo i njegovo naslijeđe.

Prije dvije godine u povodu izložbe Ivana Posavca, književnik Miljenko Jergović je zapisao: ‘Na naslovnoj stranici nikada napisane povijesti istočnoeuropske suvremene umjetnosti i kulture nalazi se fotografija golog Tomislava Gotovca, snimljena u Zagrebu, na Ilici, u petak 13. studenog 1981. godine, tokom performansa, kojim je umjetnik, diplomirani filmski redatelj iz klase kanskoga pobjednika Aleksandra Petrovića, izjavljivao ljubav rodnome gradu. (…) U Zagrebu bi ga, možda, pretukli svjesni građani. Ali u ono vrijeme, 13. studenog 1981, taj put, koji su snimila dvojica fotografa čiji je zadatak bio da dokumentiraju performans, Mio Vesović i Ivan Posavec, bio je umjetnička gesta s ruba jednoga vremena. Ako je komunizam povijesno započeo topovima s Aurore i kolicima koja se kotrljaju niz stube Ejzenštajnovog filma, njegov kraj obilježila ja gola šetnja Toma Gotovca i ateriranje Mathiasa Rusta na Crveni trg u malenoj Cessni 172. Zanimljivo, početak i kraj jednako su obilježeni najavama slobode, koje su i u estetskom i u moralnom smislu bile vrlo slične, i ludo hrabre.’

Dejan Kršić


 

1-Ivan i Pavel Posavec-izložba
Mentalni sklop: Otac i sin Posavec

 

Mio Vesović i Marija Braut
Jesenje lišće: Izložba fotografija Marije Braut

 

Tagged: , , , , , , , , , ,