Medijska pismenost: Portal za edukaciju roditelja i djece

Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s partnerima, predstavili su internetski portal medijskapismenost.hr namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika i učitelja o medijskoj pismenosti. Cilj portala je osnažiti roditelje da aktivno traže znanja i informacije o medijima i načinima na koji oni mogu utjecati na razvoj djece. Također, namjera je uključiti roditelje u stvaranje sadržaja kako bi ponuđene teme u što većoj mjeri odgovarale potrebama roditelja i djece.Medijska pismenost-portalIstraživanja pokazuju da djeca u Hrvatskoj gledaju televiziju do 10 sati tjedno bez prisustva odrasle osobe te da djeca i mladi u prosjeku provode 5 sati dnevno na internetu. Također, podaci pokazuju da 68% roditelja djece predškolske dobi smatra da je djeci od najranije dobi potreban medijski odgoj, a 73% roditelja smatra da bi roditelji, odgajatelji i učitelji trebali djecu medijski odgajati. Stoga su UNICEF i Agencija za elektroničke medije lani u listopadu pokrenuli nacionalnu kampanju ‘Birajmo što gledamo’.

‘Rezultati koje smo zajednički postigli do sada govore da smo odradili odličan posao. Kampanjom Birajmo što gledamo dosegnuli smo gotovo 90% populacije i napravili velik pomak u osvještavanju roditelja i medija o važnosti medijske pismenosti. Internetski portal koji smo pokrenuli važan je iskorak u medijskom opismenjavanju, jer prvi puta svi oni koji na bilo koji način sudjeluju u odgoju djece i mladih, na jednome mjestu mogu pronaći sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijima i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece. Djeca su od najranije dobi izložena snažnim medijskim utjecajima, a najučinkovitija zaštita od potencijalno štetnih sadržaja je poznavanje medija i sposobnost kritičkog razmišljanja o tome što čitamo, gledamo i slušamo’, izjavio je Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije.

U stvaranju sadržaja portala medijskapismenost.hr sudjeluju partneri koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Portal pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života.

‘Djeca gotovo da više vremena provode uz različite medije i ekrane nego u školi ili s roditeljima. U tome trebaju vodstvo odraslih osoba kojima vjeruju. No, to nije nimalo lak zadatak, jer medijska pismenost u 21. stoljeću postaje sve složenija. Brzina razvoja različitih tehnologija je veća od naših kapaciteta da razumijemo sve posljedice koje njezina masovna primjena nosi. Stoga smo i u ovom projektu udružili snage i znanja kako bi roditeljima i djeci ponudili sve što smo kao stručnjaci i institucije naučili o medijima. Želimo da medijskapismenost.hr postane suvremena platforma za suradnju s roditeljima, djecom i učiteljima kroz koju ćemo nastaviti zajedno istraživati, učiti i tražiti odgovore na pitanja koja će se i dalje otvarati s razvojem tehnologije i medija’, izjavila je Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.

UNICEF


UNICEF-djetinjstvo-izložba
Djetinjstvo u Hrvatskoj: Tri priče i poplave
Tagged: , , , , , , , , ,