Muzej osjeta u Splitu pridružuje se Museum Selfie Dayu

Muzej osjeta, u Pragu, Bukureštu i Splitu slavi internacionalni Museum Selfie Day koji se održava u srijedu, 16. siječnja, pozivajući posjetitelje da dođu, slikaju selfie i podijele ga na društvenim mrežama s hashtagom #museumselfie i #MOSmuseumselfieday.Museum Selfie Day pokrenula je zaljubljenica u umjetnost, ali i u digitalne medije, Mar Dixon u Londonu 2014. godine, a ovaj kreativni događaj polako se počinje slaviti po čitavome svijetu. Ideja Museum Selfie Dana je poziv na zabavu, ali i naglašavanje važnosti uživanja u umjetnosti, znanosti, fotografiji i drugim formama umjetnosti u muzejima. Poznato je da većina muzeja negoduje pri slikanju izložbenih primjeraka, no sve više muzeja po svijetu se uključuje u ovu akciju, gdje otvoreno poziva svoje posjetitelje na fotografiranje (sebe) unutar muzeja.

Projekt je započet u Americi, a osim Amerikanaca (CNN), u ‘akciji’ fotografiranja muzejskih selfija, kroz godine su se uključili mnogi muzeji i posjetitelji, poput Australije, Rusije, Njemačke… Projekt je ciljano namijenjen Twitter i Instagram platformama, gdje se uspješnost ideje mjeri u desecima tisućama hashtagova, a samo na Instagramu službeni hashtagovi #museumselfie i #museumselfieday korišteni su više od 75 tisuća puta. Ove godine Danu muzejskih selfija pridružuje se i jedan hrvatski – Muzej osjeta u Splitu!

Interaktivni postav Muzej osjeta istražuje svijet vida, njuha, dodira i zvuka te postaje prostorom gdje se posjetitelje inspirira na promatranje, promišljanje i sudjelovanje. Walk-in instalacije, opipljivi predmeti i interaktivne atrakcije prenose koncept muzeja na razigran i kreativan način. Ideja je uključiti ne samo um posjetitelja nego i zaokupiti i stimulirati sva njihova osjetila. Cilj hands-on atrakcija je prijenos znanja i ohrabrivanje posjetitelja da budu kreativni, kritični i neovisni u načinu razmišljanja i ponašanja. Fokus je na učenju kroz igru i eksperimentiranje. Inovativne atrakcije muzeja i interpretacija muzejskih vodiča potiču znatiželju posjetitelja. Muzej osjeta je prilagođen djeci i obiteljima te nudi uzbudljiv i višeslojan uvid u svijet muzeja.

Muzej osjeta je dio Museum Selfie Day kampanje zato što ideja potiče ljude na posjet muzejima, promovira sudjelovanje samih posjetitelja i podiže svijest o važnosti kulture u svakodnevnim aktivnostima. Štoviše, potiče kulturni dijalog, društvenu interakciju i dijeljenje iskustava.

S. P.



Tagged: , , , , , , , ,