Nathalie Daoust: Korean Dreams

U Galeriji PM u Zagrebu, u petak, 17. srpnja (19.30 sati) bit će otvorena izložba kanadske fotografkinje Nathalie Daoust ‘Korean Dreams’ na kojoj će se predstaviti s 25 fotografija dimenzija 100 x 70 cm, snimljenih u Sjevernoj Koreji.
Korean  dreams‘Korean  dreams’ montrealske  fotografkinje Nathalie Daoust poigravaju se konceptima stvarnosti i mašte – oba  se  ova  koncepta tematski  ponavljaju  u  njezinom dosadašnjem radu. Za potrebe ovog projekta, Daoust je  otputovala u Sjevernu Koreju te je bilježila prizore iz jednog od najzatvorenijih društava na svijetu.

Mnoge su njezine fotografije spontane te su nastale korištenjem daljinskog  okidača  kako  ne  bi  bila  otkrivena tijekom tog procesa. U zemlji u kojoj su na snazi stroga ograničenja ljudskih prava, kretanje stranaca također je strogo ograničeno te  im  nije  dopušteno samostalno  putovati.  Umjesto toga, plan obilaska koji sastavlja vlada uključuje javne građevine, industrijska područja i mnogobrojne propagandne kipove koji slave ‘Vječnog  predsjednika’ Kim II-sunga (1912.-1994.). Informacije koje vodiči  uposleni od  strane vlade daju posjetiteljima su pristrane te je zabranjena interakcija s lokalnim stanovništvom. Nekolicini ljudi koji posjete  Sjevernu Koreju istina i stvarnost mogu biti neuhvatljive – to je mjesto obilježeno onime što je skriveno, a ne onime što je otkriveno. Fotografiranje ljudi, posebice vojske, strogo je zabranjeno.
Tijekom  fotografskog  postupka,  subjekti  na  slikama  Nathalie  Daoust  postaju  zasjenjeni;  sustavnim raščlanjivanjem  originalnog negativa  nastaju  fotografije koje se čine nejasnima, zamućenima i pomalo sablasnima. Kako se uklanjaju slojevi filma, tako se sve više otkriva osjećaj otuđenosti između  fotografkinje i  njezinih  subjekata.  Metode koje Daoust primjenjuje u tamnoj komori također oponašaju način prenošenja informacija u Sjevernoj Koreji – one se guše sve dok se istina  ne  izgubi  u  procesu.  (Izravne  činjenice, poput dobi trenutnog  vođe Kim Jong-Una te informacije o njegovom bračnom životu, ne mogu se utvrditi). ‘Korean dreams’ istražuje identitet i način na koji se Sjevernokoreanci  od  najranije  dobi  ‘hrane’  dezinformacijama. Daoust taj proces dezinformiranja simulira u tamnoj  komori. Subjekti na njezinim  fotografijama podložni su fotografskom postupku te stoga postaju ranjivi. To  je klasična borba za moć između priče i pripovjedača.
(Matt Paish)

Biografija

Fotografije Nathalie Daoust odražavaju ljubav prema slučajnim mjestima i divljem, neiscrpnom osjećaju radoznalosti. Istražujući, proživljavajući i dokumentirajući rijetko posjećena mjesta i pažljivo skrivene hotelske sobe, Daoust je proteklo desetljeća provela stvarajući voajerske uvide u ove, inače prikrivene, stvarnosti. Kanađanka Daoust, koja je studirala tehničke aspekte fotografije na Cégep du Vieux-Montréal, krajem je devedesetih dvije godine živjela u

Hotelu Carlton Arms u New Yorku. Sobe, sve do jedne tematski uređene i ukrašene divljim, šarenim slikarijama, poslužile su kao savršena pozadina njezinim fotografskim projektima koji su se fokusirali na mračno, opskurno te, pogotovo u tim godinama, sablasno. Nathalie Daoust mnogo je putovala i fotografirala, ne samo njujorške hotelske sobe, nego i tokijsku ‘četvrt crvenih svjetiljki’, brazilske bordele i švicarske naturiste koji naseljavaju Alpe. Daoust je stvorila opus koji je istovremeno i raznovrstan i intenzivan. U pokušaju prenošenja svoje gotovo dječje znatiželje, ustrajnosti i visoko individualizirane interpretacije svijeta u bajkovite priče, Daoust vlastoručno stvara nove mitove o modernom društvu, kao i stvarne životne priče društvenih autsajdera.
(Georgia Haagsma)

Nathalie Daoust o svome radu:
Od prvih eksperimenata s fotografijom fasciniralo me ljudsko ponašanje i njegove različite stvarnosti, sveprisutna ljudska želja za životom u bajkovitom svijetu. Estetika mog novog projekta nastavlja ovo vizualno isktraživanje na granici između sna i jave, ali ovoga puta uključuje i osobni eskapizam i čin gubljenja sebe. Meni je kao umjetnici cilj pomaknuti granice fotografije korištenjem eksperimentalnih metoda, radom s novim medijima i otkrivanjem novih tehnika u tamnoj komori.

HDLU


Laibach-Spectre (foto Maya Nightingale)
Laibach: Zagreb kao zagrijavanje za Sjevernu Koreju

 

Tagged: , , , , , , , , , , ,