Ognjen Sviličić: Takva su pravila u kinima

Nakon uspješne festivalske turneje s koje se nerijetko vračao s glavnim nagradama, Takva su pravila, peti dugometražni igrani film Ognjena Sviličića, domaćoj će se publici predstaviti u nacionalnoj kino distribuciji od 29. siječnja. S obzirom na tematiku, film je dobio i preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a upravo o tome smo redatelj je pričao u razgovoru za portal HAVC-a.
Ognjen Sviličić- VaršavaNaime, nakon odgledanog filma, Agencija za odgoj i obrazovanje procijenila je da bi se film mogao prikazivati u organiziranim školskim projekcijama, i to učenicima trećih i četvrtih razreda srednjih škola ‘uz obavezan razgovor o filmu koji nužno treba organizirati i provesti škola koja će za svoje učenike organizirati školsku projekciju’. Nakon pozitivnog mišljenja Agencije, svoju je suglasnost dalo i resorno Ministarstvo, a redatelj filma Ognjen Sviličić odgovorio je na par pitanja vezanih uz spomenutu tematiku.

Zašto bi prema vašem mišljenju djeca trebala pogledati film?
Smatram da film govori o tome koliko je nasilje pogubno i kolike posljedice može izazvati jedan nasilan čin. Danas su djeca izložena nasilju u školama, a ovaj film govori o tome. Bitno je da djeca gledaju filmove koji im govore o svijetu oko njih na jedan kritičan način, kako bi i oni sami mogli razvijati kritičko mišljenje. Osim toga, mislim da je izuzetno važno da najmlađe naviknemo da postoji i druga vrsta filmova od onih namijenjenih isključivo zabavi.

Planirate li neke aktivnosti i nakon organiziranih projekcija? Koje?
Da, imamo u planu organizirati projekcije u koordinaciji s mjesnim kulturnim centrima. Mislim da je to dobar način da ovaj film približimo publici koja možda nema naviku odlaska u kino.

Zašto ste se odlučili pozabaviti temom ‘institucija’?
Zbog toga što insitucije ne funkcioniraju kako treba. Nisu u službi građana Hrvatske, nego su neki put sami sebi svrha. Institucije bi trebale biti temelj na kojemu društvo funkcionira. Kad se institucije raspadaju raspada se i društvo, nastaje kaos. Tom rađanju kaosa svjedočimo danas u Lijepoj našoj.

Kako to da ste film odlučili nazvati ‘Takva su pravila’? Naime, prvi naslov filma bio je ‘Mirni ljudi’…
Likovi u filmu se ponašaju prema pravilima. Oni čekaju u redu, drže se zakona i reda. Sve dok se njihov život ne promijeni jednim nasilnim činom, Kad traže pomoć od insitucija počinju shvaćati da pravila u koja su oni vjerovali više ne vrijede. Oni na kraju filma sebi grade novi sustav pravila, pravila života u kaosu neuređenog društva. Zato na kraju tvrdim: ‘Takva su pravila’.

http://vimeo.com/114010426

Film ‘Takva su pravila’ filmska je priča o Ivi (Emir Hadžihafizbegović), pedesetogodišnjem vozaču autobusa. Njegova žena Maja (Jasna Žalica) je domaćica. Tomica (Hrvoje Vladisavljević) je njihov sin maturant. Oni žive u Zagrebu u stanu prepoznatljive socijalističke zgrade i zadovoljni su svojim mirnim, običnim životom. Sve se mijenja kada jednog dana Tomica dolazi kući pretučen.

Film je nastao u produkciji Maxima filma iz Zagreba u koprodukciji s Francuskom, Srbijom, Makedonijom i u suradnji sa Hrvatskom radiotelevizijom. Film je svoju svjetsku premijeru imao upravo na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji u natjecateljskom programu Horizonti, gdje je osvojio prestižnu nagradu – Zlatnog lava za najboljeg glumca Emira Hadžihafizbegovića. Nakon Venecije, film je nastavio svoju veliku festivalsku turneju po prestižnim filmskim festivalima, a vrlo često se vračao s nekom od glavnih nagrada.

U nacionalnu distribuciju film kreće 29. siječnja, a svečana premijera na kojoj će se još jednom okupiti čitava ekipa filma bit će održana 26. siječnja u zagrebačkom kinu Europa. Film je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra, Hrvatske radiotelevizije i francuskog Nacionalnog centra za kinematografiju (CNC) – fonda Aide aux cinémas du monde.

HAVC


Pročitajte još: Ognjen Sviličić: Takva su pravila u Veneciji , Ognjen Sviličić najbolji redatelj u Varšavi , Emir Hadžihafizbegović: Nagrada za Takva su pravila


 

Tagged: , , , , , , , , , , ,