Pét-nat: Prirodni pjenušac vinarije Coletti

Sunčana jesenska subota izmamila je u dvorište zagrebačke vinoteke Vintesa brojne vinoljupce. Razlog? Sve popularnije događanje ‘WeekEnd Vibes & Wines’ na kojem se mogu degustirati vina i to sve na otvorenom.Ovaj put posebno je razveselio dolazak plešivičkog vinara Franje Kolarića, koji je pod brendom Coletti predstavio čak 11 etiketa. Jedna od njih čekala se s osobitim nestrpljenjem. Riječ o Kolarićevu posljednjem uratku, posebnoj vrsti pjenušca koja je sve veći hit u svijetu – pét-nat. Radi se o skraćenici francuskog izraza ‘pétillant naturel’ što bi u prijevodu značilo ‘prirodno pjenušanje’.

Pét-nat je prva poznata metoda proizvodnje pjenušaca, starija čak i od one šampanjske, a sada, s trendom prirodnih vina, ponovno se vraća u modu. Ovaj trend laganih i voćnih pjenušaca već prate neki hrvatski vinari, a među njima je i Franjo Kolarić, inače prvi proizvođač u Hrvatskoj koji je za ambalažu vina upotrijebio keramičku bocu.

Pét-nat Coletti prirodno je pjenušavo vino od sorata pinot sivi i chardonnay. Vino je nefiltrirano, bez dodataka sumpornih spojeva ili bilo kakvih aditiva. Nizak postotak alkohola i nježne arome tropskog voća, citrusa i bijelog cvijeća čine ga idealnim osvježenjem u svakoj prilici

‘Mislim da je to pjenušac koji će napraviti jednu dobru priču ove i sljedeće godine u Hrvatskoj, jer tu prezentiramo jednu prirodnost’, poručio je Franjo Kolarić.

Pét-nat Coletti uskoro će se naći na tržištu, a cijena će mu se kretati oko 100 kuna.

Osim pét-nata, Franjina uzdanica je i sorta sivi pinot. Bilo je interesantno kušati ovu sortu s različitih aspekata proizvodnje: kao pjenušac, kao svježe vino te u varijanti oranža odležanog u amfori.

Nakon kušanja u odličnoj atmosferi za koju je bio zadužen glazbeni znalac i radijski voditelj Kornelije Hećimović, posjetitelji su mogli omiljena vina kupiti s 30% popusta.

J. B.


Tagged: , , , , , , , , , ,