Pisalica: Newsletter kao ozbiljan generator prihoda

Zamislite jutarnje otvaranje inboxa na računalu. Vjerojatno najstresniji dio dana, zar ne? Nagomilanih 50-ak poruka (ako je jedan od onih ‘lakših’ dana), a ipak trebate proći baš svaki, kako se slučajno onaj najvažniji ne bi zagubio.Jasno, vremena imamo koliko imamo. I zato ne čudi da ne volimo e-mailove, a još više razno razne newslettere koje često označujemo kao ‘spam’ (neželjena pošta). Ruku na srce, pitate se s razlogom kada ste uopće dali pristanak svim tim kampanjama. Vjerojatno nikada ni niste. Moguće da je neka od tvrtki kupila listu mailova na ilegalnom tržištu. Ili neka deseta varijanta – nebitno. Dokle takva pošta nepoželjno krade mjesta vašem inboxu, jedino što želite je riješiti je se što prije.

Zašto ne volimo primati newslettere tvrtki

Vjerojatno ne trebamo posebno isticati da ne reagirate samo vi buntovno u gore opisanim situacijama. Ni drugi ljudi ne vole dobivati iritirajuće prodajne poruke. Znamo, nije da vas zanima što drugi misle i rade, pa ipak… Ako ste direktor tvrtke koja šalje newslettere, mislimo da bi ovaj ‘problem’ ipak trebao zaokupiti vašu pažnju.

Naime, situacija je sljedeća. Većina tvrtki u Hrvatskoj newsletterom se koristi na pogrešan način. To znači da se te e-mail poruke šalju pro forme, s jednim jedinim ciljem – što većom prodajom. S druge strane, nikakva se ili gotovo nikakva pažnja ne daje osobama koje se nalaze na vašoj listi i njihovim potrebama. Jeste li ikada te osobe pitali koji proizvodi od svih koje nudite ih uopće zanimaju? Također, jeste li ikada pročistili listu od starih mailova, osoba koje više nisu zainteresirane, ne čitaju više mail jer su preselile u drugu tvrtku ili su mail obrisale? Slanje newslettera na njihove adrese mjesečno vas košta određenu cifru pa bi bilo zgodno i o tome malo promisliti.

Koje elemente treba imati kvalitetan newsletter?

Konačno smo došli i do nekih konkretnih savjeta pomoću kojih biste mogli poboljšati svoje newsletter kampanje u samo nekoliko poteza. Za početak, šaljite personalizirane mailove. To znači da se u svakom mailu obratite osobi s njezinim imenom. Drugi vrlo važan ‘detalj’ jeste da segmentirate svoju listu.

Na primjer, bavite se prodajom odjeće. U asortimanu imate dječju, mušku i žensku odjeću te odjeću za osobe krupnije građe. Ako šaljete newsletter s ponudom novih muških hlača, vjerojatno nećete zainteresirati sve na listi. No, ako ste prethodno poslali edukativni članak o muškim traper hlačama te sada prodajni mail pošaljete samo osobama koje su pokazale interes za muške hlače, izdvojili ste se od hrvatskog (neslavnog) prosjeka.

Naš treći savjet je da šaljete mailove s fokusom na jednu temu. Ako ste se odlučili da to budu muške hlače, neka to budu muške hlače. Ne još i majice, puloveri, jakne, čarape i poklon paketi koje nećete odabrati za rođendan vašeg petog bratića. Fokus je bitan.

Za kraj, savjet vezan za responzivnost. To je ono kada je sadržaj koji čitamo prilagođen raznim dimenzijama ekrana pa izgleda podjednako dobro i na mobitelima, tabletima, laptopima te klasičnom desktopu. Dakle, responzivni newsletteri su must have. Zašto? Zato što dokazano preko 70% osoba danas čita mailove putem mobitela. A ako želite da zaista pročitaju ono što ste im poslali, sadržaj se treba očitati na mobitelu kako priliči.

Priznajemo, tek smo zagrebli po površini, jer u rukavu imamo još jako puno savjeta koji bi vam baš dobro došli. Zato, ako imate volje i spremni ste učiti, pozivamo vas na radionicu E-mail marketing u svakodnevnoj praksi koju ćemo održati 27. siječnja od 9 do 17 sati.


Tagged: , , , , , , ,