Polustoljetna retrospektiva Dimitrija Popovića

U zagrebačkoj galeriji Klovićevi dvori može se do 19. ožujka pogledati velika retrospektivna izložba (radovi nastali između 1966. i 2016. godine) slikara Dimitrija Popovića pod nazivom ‘Misterij metamorfoza’.Rođen u crnogorskom gradu Cetinju (1951.), završio je zagrebačku Akademiju likovnih umjetnosti u klasi Šime Perića, a prvi kontakt s ‘velikm svijetom likovnosti’ omogućuje mu slikar Dado Đurić u Parizu. Iako poznat kao slikar figurativnog likovnog izričaja, Popović pokazuje (posebice u mladosti) sklonost konceptualnim radovima, kasnije instalacijama (puška u zajednici s klavirom pod nazivom ‘Pjesma bez riječi’, 2014. vrlo slikovito dočarava spoj duhovnosti umjetnika stasalog u tradicionalnom ratničkom okruženju), skulpturama razlivenih kontura i srebrnom nakitu (izvedba Stjepan Balja, 2016.).

Izložba je postavljena na tri razine: u podrumskom izložbenom prostoru postavljene su skulpture, nakit i plakati, u prizemlju uglavnom rani radovi, a na prvom katu kasniji crteži i slike (ukupno 348 rada). Radovi na prvom katu nisu postavljeni kronološki (autorica koncepcije Biserka Rauter Plančić, likovnog postava Nikolina Jelavić Mitrović) već po temama, pa su tako pojedine prostorije posvećene slikarima (Leonardo, Dali), književnicima (Dante, Kafka) ili mitskim i stvarnim osobama, najčešće ženama (Judita, Saloma, Magdalena, Marilyn Monroe).

Cjelina pod nazivom ‘Misterijum Luče mikrokozma posvećena je Njegoševu filozofskom spjevu, ‘Corpus Mysticum’ bavi se Kristovim raspećem, dok se u ‘Alegorijama o Arkadiji’ bavi ljudskom sviješću o vlastitoj smrtnosti. Prateći datacije i likovne tehnike zapisane pod radovima pojedinih zaokruženih cjelina, jasno je da se Popović pojedinim temama bavio više godina, pa i cijelo desetljeće, te da se izražavao u rasponu od olovke i tuša do ulja, stvarajući homogene i skladne cjeline.

Olga Vujović


Dimitrije Popović: Vizualni identitet Filharmonijskog bala
Tagged: , , , , , , , , ,