Poruka u boci: Film po krimi trilogiji Jussija Adler Olsena

Zahvaljujući valu skandinavskih i inih naslova, kao i megauspjehu Millenium trilogije (Djevojka koja se igrala vatrom, Muškarci koji mrze žene, Kule u zraku) koja je otvorila vrata drugim sličnim filmovima, ljubitelji napetih i mračnih europskih krimića posljednjih su godina došli na svoje.Danske boje tog žanra brani svestrani pisac Jussi Adler Olsen, koji se nakon burne mladosti, sviranja u bendu i tri različita studija, posvetio peru i sastavio prvu dansku enciklopediju stripova Komiklex. Zatim je zaronio u pisanje krimića, a njegova trilogija ‘Žena u kavezu’, ‘Ubojice fazana’ i ‘Poruka u boci izdana je u više od 25 zemalja diljem svijeta, a kasnije vješto i vjerno prenesena na veliki ekran.

Nakon prva dva dijela koja su bila na repertoarima domaćih kina u distribuciji Discovery filma stigao je i treći, završni dio trilogije, ‘tvrdo kuhana’ krimi drama ‘Poruka u boci’ smještena također u Skandinaviju, a režirao ju je Hans Peter Molland, publici i struci poznat po filmu ‘Kraftidioten’. I ovaj put u središtu priče su stručnjaci za ‘hladne slučajeve’, detektivski ‘jing-jang’ duo, Carl Mørck (Nikolaj Lie Kass) i Assad (Fares Fares), zaposleni u famoznom, posebnom Odjelu Q. Kada u njihove ruke iznenada stigne poruka iz boce koja je godinama plutala oceanom iz Škotske pa ju je teško dešifrirati, mrzovoljni i namršteni Carl te njegov ‘antijunak’, stisnuti Assad koji utjelovljuje vjeru da dobrota i borba pojedinca može biti dovoljna da prevlada i pobijedi zlo, kreću u još jednu zamršenu, duboko mračnu, i psihološki uznemirujuću potragu za nekažnjenim ubojicama. Kako je nedavno prijavljen i neobjašnjiv nestanak brata i sestre, detektivski tandem kopa sve dublje, povezuje ta dva naoko nespojiva slučaja i zapliće se u stravičan zločin povezan s vjerskim fanatizmom i jednim opasnim psihopatom.

Silovita krimi priča zaokružena je intrigantnim i samo naoko dokoličarskim interakcijama detektivskog dvojca, koji se izvrsno nadopunjavaju s uzbudljivom istragom misterioznog slučaja, kao i suptilnom režijom, uz fotografsko kadriranje, ‘blijede’ boje, otvorene pejzaže koji sežu unedogled i minimalistički stil tipične skandinavske (ledene) atmosfere.

D. F.

Tagged: , , , , , , , , , ,