Promocija Nacionalnog parka Una i projekta Unaland

U organizaciji Nacionalnog parka Una iz Bihaća i Udruge Dunavska mreža iz Zagreba, na vidikovcu Zagreb 360 upriličena je promocija njihova Nacionalnog parka  i projekta Unaland.Događaju se odazvalo preko 180 uzvanika iz oblasti turizma, zaštite prirode i medija iz Hrvatske, ali i iz Bosne i Hercegovine te Slovenije. Ovom prigodom je, po prvi put u Zagrebu, predstavljen gornji tok Une odnosno Nacionalni park Una kao zaštićeno područje s izuzetnim prirodnim i kulturnim vrijednostima.

Također se kroz promociju idejnog projekta Unaland prisutne htjelo upoznati s ostalim prirodnim i kulturnim vrijednostima i turističkim potencijalima kojima obiluje rijeka Una svojim cijelim tokom u dužini od 212 km.

Predstavljena je turistička i gastronomska ponuda gornjeg Pounja, s obje strane granice, te evocirane uspomene na vrlo važan običaj u razvoju komunikacije među ljudima, u narodu poznat kao ‘meza’. Iako su dio bosanskih specijaliteta donijeli gosti iz Bihaća, za većinu delicija pobrinula se ekipa iz Garešnice. Chefica Danijela Crnjak Andri, koja vodi poznati bistro Kod Bake s 50 godina dugom tradicijom, poštujući izvorne recepte i primijenivši maštovitu izvedbu izvrsno je realizirala bosanski gastro koncept.

Pounje i unska kontinentalna rivijera koje se prostiru u dvije države, predstavlja nešto čega nismo dovoljno svjesni, kako u Hrvatskoj tako i u BiH, a to je golemi turistički potencijal kojeg je potrebno i zaštiti. Danas su zaštićena područja u svijetu, a posebno ona koja obiluju znamenitim vodenim resursima, čistom vodom, spektakularnim slapovima i sedrenim barijerama kojima obiluje rijeka Una, vrlo traženi. Predstavljaju veliki potencijal koji se uz vizionarski pristup te pravilno upravljanje može pretvoriti u ‘vodenu bajku’ odnosno novi turistički brand na tržištu. Taj brand se postepeno počinje graditi od vremena uspostave NP Una, a i ranijim aktivnostima djelatnika u turizmu.

P. R. / Foto: Dragomir Bokan

Tagged: , , , , , , , , , , , ,