Rovinj: Gaming, aktivizam, sport, mediji…

Bogat i sadržajan program održan u staroj Tvornici duhana u Rovinju osigurao je sudionicima 14. Weekend Media Festivala uvid u aktualne teme, kao što su: promjena u poslovanju tijekom izazovnih vremena, uloga i pozicija građanskih inicijativa u društvu, najnoviji trendovi u robotici i gaming industriji te regulative u medijskom prostoru.Na jednom od uvodnih panela pod nazivom ‘Kako je gaming promijenio svijet?’ istaknuto je da je gaming definitivno postao jedna od vodećih industrija, dok u našoj regiji otvara velike mogućnosti za marketing zbog organizacije lokalnih gejming evenata. Industrija će dostići vrhunac kada se umjetna inteligencija počne primjenjivati u videoigrama, što je samo pitanje vremena, zaključili su Alan Sumina, predsjednik Uprave tvrtke Nanobit; Vojislav Milutinović, osnivač i izvršni direktor tvrtke Two Desperados; Kristina Janković, izvršna menadžerica Srpske asocijacije industrije video igara; domaćin panela Boško Đorđević iz tvrtke Grand Gaming Open / Games.con i moderatorica Jovana Tomić.Na panelu ‘Sport – The best reality TV in the world’ legenda Super Bowla, producent, redatelj i kreativni direktor CBS Sportsa, Pete Radovich, raspravljao je s poznatim europskim sportskim novinarima Guillem Balagueom, Minom Rzouki i Sonyom Kondratenko o budućnosti televizijskog sportskog izvještavanja te su se svi složili da je storytelling u sportskom izvještavanju, odnosno sportskoj industriji, izuzetno moćan i bitan komunikacijski alat. ‘Možemo reći da je pričanje priča o sportu ono što najviše volimo raditi u svojem poslu’, naglasio je Pete Radovich.

Jednako su važne bile i teme od društvenog značaja. Tako je panel ‘Aktivirajmo promjene’ pod moderatorskom palicom Nevene Rendeli, direktorice Prime time komunikacija, okupio panelistice Jelenu Veljaču (Spasi me); Sandru Benčić, predsjednicu kluba Zeleno – lijevi blok u Saboru; Vesnu Blašković (SOS Hrvatska) i Asju Krsmanović (Nisam tražila, BiH).

‘Važno je naglasiti kako aktivizam više nije reaktivan, već proaktivan, čemu su znatno doprinijele društvene mreže i mogućnost komunikacije koju one nude. To je platforma gdje stvarne osobe, a ponajviše žene, imaju priliku ispričati svoju stvarnost. To nije ona stvarnost koju vidimo u Saboru, na sceni i u javnom programu, nego ona istinska stvarnost koja se događa svaki dan u njihovim životima’, rekla je Jelena Veljača, osnivačica inicijative Spasi me.Značajan je bio i panel ‘Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima’, koji je moderirao Petar Štefanić, a na kojem su osvrt na izazovne gospodarske okolnosti dali Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre; Ante Grbeša, Managing Director u tvrtki FlixBus CEE South; Boris Vujčić, guverner HNB-a i Tomislav Rosandić, predsjednik Uprave Dalekovoda.

Posebno se govorilo o digitalizaciji poslovanja i njezinu utjecaju na poslovanje tijekom pandemije te je Ante Grbeša konstatirao da je prije pandemija samo 15% ljudi željelo raditi online, dok se sada taj broj sada povećao na 50%. Također je naglasio da vrlo brzo dolaze i novi trendovi te da bi uredi kakve danas poznajemo potencijalno mogli nestati u budućnosti.

U isto se vrijeme održavao i panel pod nazivom ‘Zakon i red’, na kojem su Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture i medija; Goran Gavranović, glavni urednik i prokurist, 24sata i Tonko Weissmann, direktor pravnih poslova i diversifikacije, član Uprave RTL Hrvatska, razgovarali o novom Zakonu o elektroničkim medijima, percepciji regulatora i medija u javnosti te utjecaju na medijski pluralizam. Pitom su iznesene dvije perspektive na novi Zakon o elektroničkim medijima, pri čemu je vidljivo kako je percepcija regulatora i medija u značajnom srazu po pitanju onoga što je uistinu javni interes.

Sjajnih tema za rasprave i predavanja nije nedostajalo ni u ostalim predavanjima i panelima. Tako je, između ostaloga, renomirani psihijatar Manfred Spitzer održao predavanje ‘Epidemija pametnih telefona: Prijetnja zdravlju, obrazovanju i društvu’. Sudionike je oduševio i panel ‘Junaci našeg doba – istraživački novinari’, kao i predavanje ‘Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a’ na kojem je Božo Skoko govorio o ponajboljim primjerima dobre prakse u brendiranju država.

Posebnu pažnju privukao je i panel ‘Kako festivali mijenjaju destinacije?’, na kojem su čelni ljudi u organizaciji najpopularniji regionalnih festivala, kao što su Exit, Ultra Europe i Sarajevo Film Festival razmijenili svoja znanja i iskustva, pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka.Velik interes imao je panel ‘Made in Croatia’, koji je moderirao Božo Skoko. Dražen Klarić, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista; Predrag Grubić, esejist, kritičar i direktor korporativnih komunikacija Adris grupe; akademik Igor Rudan, direktor Centra za globalno zdravlje na Sveučilištu u Edinburghu; Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije i Davor Bruketa, chief creative officer u tvrtki Bruketa & Žinić & Grey, dali su svoj osvrt o hrvatskom identitetu, reputaciji države u svijetu te njezinu razvoju i budućnosti.

Na konferenciji ‘Otkrijte čari istočne Istre’ predstavljeni su gradovi i općine Labin, Rabac, Kršan, Raša i Sveta Nedelja, njihova bogata rudarska povijest, kao i najljepše plaže na poluotoku. Pri tome je pokazano zašto upravo istočna Istra postaje novo središte za kulturni, sportski i gastronomski turizam. Uz to, na Weekend offu je održano predstavljanje Greencajt festivala, jedinstvene manifestacije koja ima za cilj promociju brige o okolišu i održivosti.

J. G. / Foto: Matija Habljak i Kristina Štedul Fabac (Pixsell)


Tagged: , , , , , , , , ,