VinMarKon: Konferencija o vinskom marketingu

VinMarKon, prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu, održana je u zagrebačkom hotelu International, pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede i uz partnersku tvrtku MB Frigo Grupu.Tema konferencije bila je ‘Strateško planiranje u vinskom marketingu’. Na samom početku okupljene vinare pozdravili su organizatorica Konferencije, voditeljica udruge Vinoljupci, Irena Lučić; prof.dr.sc.Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam (HGK) i doc.dr.sc. Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište. Na konferenciji su bili 50 sudionika, 4 panelista i 9 predavača.

Na glavnoj diskusiji govorili su već spomenuti Karalić; Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo pri HGK; Josip Kraljičković, pročelnik upravnog odjela za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Zagrebačke županije i dr.sc. Žarko Stilin, prodekan za poslovnu suradnju i predstojnik katedre za marketing i komunikacije na Visokoj poslovnoj školi PAR u Rijeci. Panelisti su dali svoje viđenje trenutne situacije vinskog marketinga u Hrvatskoj, osvrnuli se na dosad postignute rezultate te dali smjernice za unaprjeđenje brendiranja Hrvatske kao vinske zemlje.

Krunoslav Karalić naglasio je da je za brendiranje i marketing važna podjela na četiri hrvatske vinske regije: ‘Kroz zakon o vinu koji je stupio na snagu 1. travnja 2019. godine, napravili smo cjelovitu reformu sustava i osigurali sve pretpostavke za marketinško označavanje vina: prije svega stvorili smo financijske pretpostavke (osigurali smo 12 milijuna kuna), uspostavili smo vinske regije, a za svaku regiju predvidjeli smo osnivanje udruga i vinskih organizacija, pri čemu je Ministarstvo izvršno tijelo koje organizacijama dodjeljuje status (za status je potrebno minimalno 25 proizvođača ili 33% površina iz određene regije). Ključni je korak sada na proizvođačima, da se organiziraju i ostvare ove uvjete’, naglasio je pomoćnik ministrice. Objasnio je i koje su dvije krizne mjere donesene Nacionalnim programom pomoći sektoru vina (mjera skladištenja i mjera destilacije) i na koji način funkcioniraju.

Božica Marković iz HGK objasnila je brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje kroz projekt Vina Croatia – Vina Mosaica, koji je nastao na inicijativu samih vinara. Josip Kraljičković izrazio je nezadovoljstvo suradnjom lokalne uprave s višim (državnim) institucijama. Spomenuo je projekte stvaranja županijskih marki na razini (Portugizac Plešivica, Kraljevina Zelina, vinske ceste). Žarko Stilin dotaknuo se dvije jako važne teme: marketing i obrazovanje, podsjetivši na (najjednostavniju) definiciju marketinga (‘način upravljanja poduzećem’) i manjak strategije na raznim razinama, a posebice istaknuo da mora postojati nacionalna strategija za marketing vina, ‘koja ne treba biti na 500 stranica, nego na 2 A4 stranice na koju će se potpisati svi oni koji je moraju provoditi’. O obrazovanju bi se moglo puno govoriti, ali ukratko – postavlja se pitanje, na kojoj je razini u Hrvatskoj – kultura stola?

Nakon prve rasprave slijedila su interaktivna predavanja nakon kojih su sudionici imali prigode diskutirati o temama. Temu ‘Vinsko tržište prije i poslije korone’ prezentirali su Žarko Stilin i Nenad Trifunović. O važnosti udruživanja vinara i zajedničkom tržišnom nastupu, uz puno primjera iz prakse, govorili su Nikola Benvenuti (udruga Vinistra) i Janko Kezele (udruga Škrlet), a Ivan Ćuk osvrnuo se na pravne aspekte udruživanje, brendiranja te zaštitu imena, spomenuvši kao primjer i ‘slučaj teran’. Temeljne smjernice izrade kvalitetnog poslovnog i marketinškog plana prezentirale su predstavnice diWine Consultinga, Renata Lončarić i Tena Popović. O stvaranju dodane vrijednosti na primjeru vina iz mora govorili su Karmela Tancabel (Iločki podrumi) i Marko Dušević (Coral wines), a sudionici su mogli kušati vina i pivo odležana pod morem.

U ciljanim predstavljanjima vinskoj publici, obratili su i partneri projekta tvrtka – partner: MB Frigo Grupa (predstavila je važnost rashladne opreme u raznim granama industrije, posebice u vinarstvu); diWine Consulting, specijalizirana za savjetovanje u vinskom marketingu, turistički medij Place2Go i Visoka poslovna škola PAR. Sudionici konferencije sudjelovali su u tomboli te osvojili vrijedne nagrade i poklon bonove MB Frigo Grupe, diWine Consultinga, godišnje pretplate časopisa Place2Go, popust na školovanje na Visokoj poslovnoj školi PAR te – glavnu nagradu: vikend za dvoje u hotelu Borovnik u Tisnom uz kušanje vina Slamić.

Za uživanje u vinu na konferenciji, kao i za nagrade predavačima i panelistima pobrinule su se vinarije Dingač-Skaramuča, Zdjelarević Wine Selection, Vuglec breg, Vina Geržinić i Terra Madre.

Svoj osvrt na Konferenciju dala je organizatorica Irena Lučić: ‘Iako smo se nadali većem odazivu vinara, doista smo zadovoljni konferencijom koju smo održali u ovim teškim i izazovnim vremenima. Pokrenuli smo važne teme i postavili neka ključna pitanja na koja ćemo zajedno nastaviti tražiti odgovore. Planiramo drugu konferenciju dogodine, s nadom u veću podršku relevantnih institucija, vinskih udruga i udruženja, te većim brojem vinara, kojima je ova konferencija bila prvenstveno i namijenjena.’

U promicanju konferencije među vinarima pomogle su TZ Brodsko-posavske županije, TZ Vukovarsko-srijemske županije i Primorsko-goranska županija. Glavni organizator konferencije je Udruga Vinoljupci, u suradnji s partnerima – tvrtkama diWine i Zlatne riječi. Dodatne informacije i kratke video isječke s konferencije pogledajte na www.vinoljupci.com.hr.

P. R. / Foto: Julio Frangen


Tagged: , , , , , , , , , ,