Visualia Festival i ulična utrka Xica u Puli

U Zagrebu su, u vinoteci Bornstein, predstavljene manifestacije Visualia Festival i ulična utrka Xica.Visualia je prvi i najveći festival svjetla u Hrvatskoj. Udruga Sonitus iz Pule osmislila je i provodi cjelogodišnji program, a djeluje u suradnji s Turističkom zajednicom grada Pule. Visualia je 2013. godine započela tradiciju održivog prezentiranja suvremenih radova na području audiovizualne umjetnosti i novih tehnologija te se titulira prvim festivalom svjetla u Hrvatskoj. Jedan je to od najbrže rastućih festivala, a ove godine slavi svoj peti jubilej. Visualia nudi inovativne sadržaje, a svaka nova edicija donosi sve veći broj domaćih i stranih umjetnika koji se predstavljaju svojim najnovijim kreacijama. Sadržaj festivalskog programa prezentira se kroz: 2D & 3D video mapping, svjetlosne i interaktivne instalacije, svjetlosne predstave & performanse, svjetlosne i interaktivne izložbe te edukativne radionice VisuaLab.

Posebnost ovogodišnjeg izdanja Visualia Festivala je održavanje svjetlosne noćne utrke Xice koja će 23. rujna premijerno zatvoriti trodnevno festivalsko događanje. Utrka kroz grad svjetla uključuje staze duge pet i deset kilometara, čime organizatori žele potaknuti uključivanje što većeg broja rekreativaca. Svim sudionicima Xica će pružiti jedinstven doživljaj trčanja kroz Pulu, upotpunjen noćnim vizurama grada i festivalskim identitetom. Start i cilj trke je u Areni, a obje rute prolaze uz najatraktivnije svjetlosne instalacije.
‘Xica se podiže na još atraktivniju razinu jer će Pula biti doslovno čarobna, osvijetljena brojnim svjetlosnim instalacijama, a novost je i obilazak osvijetljenog rotora u Šijani’, kaže direktorica Turističke zajednice grada Pule Sanja Cinkopan Korotaj. Među brojnim partnerima podršku manifestaciji tradicionalno pruža i Grad Pula jer pulska Xica i Visualia Festival pridonose pomicanju granica, spajajući naizgled nespojivo – sport i umjetnost, otvarajući tako nove prostore za naše mlade kreativce čime se obogaćuje i turistička ponuda grada te privlače gosti i nakon špice turističke sezone.

Erik Lukšić, uz Turističku zajednicu, suorganizator sportske utrke, istaknuo je da je upravo smisao ove utrke da se Pula potvrdi kao grad svjetla, a trkači što neposrednije dožive sve potencijale Visualia Festivala.
Ispred Arene prvo će startati sudionici utrke na pet kilometara, potom oni koji izaberu dvostruko dužu, 10-kilometarsku stazu kroz grad. Potonji idu do svjetlosne instalacije na velikom rotoru na Šijani, nazad preko Rive, uz Aci marinu i ulaz u brodogradilište Uljanik gdje su dizalice – Svjetleći divovi u prvom planu, pa preko Foruma do Pošte i INK-a, skreću na Giardine te se preko podzemnih tunela ispod Kaštela – Zerostrasse vraćaju nazad u Arenu gdje se oko 22 sata planira podjela nagrada najbolje plasiranim trkačima.

Utrkom će se zaokružiti cijeli grad, a mjesta ima za tisuću, možda i više sudionika, dvostruko više nego lani. Lukšić je odaslao poruku za sve ljubitelje trčanja: ‘Neka se nitko ne naljuti među organizatorima utrka, ali ova će biti najspektakularnija trka ikada istrčana na hrvatskim prostorima. Nadam se da će brojni trkači i rekreativci odlučiti taj dan biti u Puli i trčati pulsku Xicu.’

Partnerima iz prijašnjih godina – Run Croatiji i Arenaturistu, sada se pridružio i Grawe Hrvatska s inicijativom PoKRENI u sklopu koje su pozvani svi trkači da prihvate izazov i dobrom voljom, pozitivnom energijom i motivacijskim pristupom pokrenu oko sebe što više ljudi kako bi što prije stigli do cilja, a cilj je 100 tisuća pretrčanih kilometara koji se pretvaraju u donaciju od 50 tisuća kuna za udrugu ‘Veliko srce malom srcu’ koja okuplja liječnike, zdravstveno osoblje i roditelje djece sa srčanim oboljenjima. Zahvalu Lukšić upućuje i Tvornici stakla Duran Group iz Pule koja izrađuje staklene medalje za sve natjecatelje. Uz već spomenute partnere, potporu su dala sva gradska poduzeća i javne ustanove, Arheološki muzej Istre te Povijesni i pomorski muzej Istre.

‘Izazov je postavljen, ovogodišnji cilj bio je dostići 100.000 pretrčanih kilometara, a već smo dostigli 187.500 kilometara, što je daleko nadmašilo naša očekivanja. Prošle godine cilj nam je bio dvostruko manji, 50.000 kilometara’, kaže Sanja Gržetić, voditeljica Odjela za korporativne komunikacije i marketing u Grawe Hrvatska.

Dakle, donacija od 50.000 kuna udruzi ‘Veliko srce malom srcu’ već je osigurana i bit će im uručena na Grawe Noćnom maratonu koji se održava 23. kolovoza. Bez obzira na to, oni i dalje pozivaju ljude da se uključe i daruju svoje prijeđene kilometre za djecu iz Udruge, dajući im tako podršku ali i šireći svijest o potrebi odgovarajuće skrbi za djecu rođenu sa srčanim manama.

Grawe već treću godinu za redom svojom inicijativom PoKRENI nastoji promovirati i širiti zdrave životne navike, u ovom slučaju fizičku aktivnost kroz trčanja za koje ne treba ni članarina, ni dvorana, ni ikakva posebna oprema (osim kvalitetnih tenisica) jer trčati se može bilo kad i bilo gdje, a ima višestruke pozitivne učinke na zdravlje.

‘Mi kao osiguravajuće društvo, osim što vodimo računa o vrijednostima naših osiguranika, želimo biti pokretač pozitivnih promjena u zajednici. Zato je i nastala inicijativa PoKRENI. A dobrotvorna nota kroz donacije udrugama koje brinu o potrebama djece doprinos je zajednici u kojoj postojimo i poslujemo. Više od 10 posto naših zaposlenika uključilo se u internu akciju, prikupljamo 25.000 kilometara i kada to dostignemo, osigurat ćemo dodatnih 50.000 kuna za udrugu ‘Veliko srce malom srcu’, dodaje Gržetić.

Berislav Sokač iz Run Croatia naglašava da se u nešto manje od dvije godine Run Croatia brend pozicionirao u sam vrh sportsko-zabavnih i rekreativnih manifestacija u regiji. Utrke koje je osmislio i realizirao tim Run Croatije donose dodatnu vrijednost sponzorima, lokalitetima na kojima se organiziraju te trkačima budući da je na ovim utrkama edukacija o lokalitetu primarna. Run Croatia zajedno s lokalnim autoritetima sudjeluje u osmišljavanju paketa koji trkačima donosi iskustvo kulturne i gastronomske ponude područja na kojem se održava utrka.

Run Croatia utrke počele su privlačiti vrhunske hrvatske sportaše poput olimpijke i državne prvakinje Mateje Matošević koja je na Run Brač utrci postala njihova ambasadorica. Gospodarstvo je također prepoznalo potencijal i snagu Run Croatia brenda. ‘Tijekom ove godine naši glavni sponzori su Spar, Croatia Airlines, Grawe, Bio&Bio, Tokić, HEP, Renault, Garmin i Atlantic Grupa. Organizirali smo dvije humanitarne utrke za djecu s otoka Paga i Brača. Dio smo projekta Pokret otoka čime želimo poboljšati kvalitetu života stanovnika hrvatskih otoka te produžiti pred i posezonu. Run Croatia je u manje od dvije godine od ideje prerasla u nacionalni projekt koji kroz pozitivnu energiju trčanja promiče ljepote naše domovine, pridonosi pokretanju lokalnih ekonomskih procesa na cjelogodišnjoj razini te pozitivno utječe na zdravstveno stanje društva u cjelini’, istaknuo je Sokač.

Organizatori pozivaju sve zainteresirane da se prijave u što većem broju i dožive pravi spektakl u gradu svjetla. Prijave su otvorene na www.stotinka.hr s redovnom kotizacijom od 80 kuna do 1. kolovoza i kasnom kotizacijom od 90 kuna do 1. rujna.

P. R.