Za vinski turizam – dobar vinski marketing

Na konferenciji za medije u zagrebačkom hotelu International najavljen je 2. VinMarKon – konferencija o vinskom marketingu, koja će se održati u Zagrebu 3. ožujka.Irena Lučić, direktorica tvrtke diWine i glavna organizatorica konferencije istaknula je kako se za sudjelovanje prijavilo preko 70 sudionika, od čega većinu čine vinari i vinski profesionalci. ‘Ove brojke nas vesele iz više razloga. Prije svega, drago nam je vidjeti kako se sudionici prvog VinMarKona, održanog 2020. vraćaju što znači da su ovakav tip edukacije prepoznali kao koristan. Broj vinara – sudionika konferencije – porastao je za gotovo 40% u odnosu na 2020., što ukazuje na to da su nove generacije vinara svjesne važnosti marketinga u sve konkurentnijem tržišnom okružju’, izjavila je Irena Lučić.

Ivica Dobrinčić

Iz organizacije su zahvalili sponzorima i partnerima koji su podržali konferenciju. Prije svega tu je hotel International, s kojim još od 2020. ostvaruju izvrsnu suradnju, splitski Fitosmart te časopis za turizam Place2Go. Uz udrugu Vina Kvarnera, konferenciju su donacijom vina podržale vinarije Opus, Apolitico i Sosich te Jana, službena voda konferencije.

Važnost konferencije prepoznale su brojne turističke zajednice diljem Hrvatske, koje su sufinanciranjem sudioničke kotizacije omogućile dolazak vinarima. Među njima se ističe Turistička zajednica Kvarnera, s brandom Kvarner Wines, koja je sufinancirala i održavanje vinske prezentacije kvarnerskih vina u okviru konferencije. Vinare i VinMarKon podržali su i TZ Međimurja, TZ Koprivničko-križevačke županije, TZ Osječko-baranjske županije, TZ Vukovarsko-srijemske županije, TZ Brodsko-posavske županije, TZ Šibensko-kninske županije, lokalne TZ Poreča, Vižinade i Kaštela te udruga Vino Zagorja.

Andrija Popović

Irena Lučić osvrnula se i na koncept konferencije: ‘VinMarKon svake godine ima drugu krovnu temu, a ovogodišnja tema je vinski turizam. Pokušat ćemo otkriti da li i u kojoj mjeri turisti dolaze u Hrvatsku upravo zbog vina te ćemo detektirati regije koje u tom pogledu pružaju dobar primjer. Tema se kroz interaktivna 15-minutna predavanja spušta s teoretske na praktičnu razinu, ostavljajući dovoljno vremena za diskusiju, razmjenu znanja i iskustava.’

Konferencija će započeti panel-diskusijom ‘Hrvatska – destinacija vinskog turizma?’, a ovom su prigodom najavljeni i panelisti, među kojima je i europarlamentarac Tonino Picula, zatim prof. dr. sc. Ivo Grgić s Agronomskog fakulteta u Zagrebu, prof. dr. sc. Oliver Kesar s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i Ivana Jurić, direktorica turističke zajednice Osječko-baranjske županije.

Na konferenciji za medije prisutnima se obratio vinar Ivica Dobrinčić, predsjednik udruženja Vina Kvarnera, koji je uz najavu prezentacije vina ispričao divnu priču o revitalizaciji autohtonih sorti Kvarnera, za koje je i sam vrlo zaslužan. ‘Primorsko-goranska županija i otok Krk uvijek su bilježili dobre rezultate u prodaji vina, to nije sporno. No danas, upravo zahvaljujući udruživanju i brendiranju, postaju prepoznatljiva destinacija vinskog turizma. Osim nadaleko poznate i popularne žlahtine, danas svjedočimo sve većoj popularnosti i drugih autohtonih sorti poput jarbole, beline, sansigota, trojščine, kamenine i debejana.’

Andrija Popović, predstavnik vinarije Opus, najavio je kako će upravo sudionici VinMarKona imati priliku pretpremijerno kušati njihovu novu etiketu pod nazivom Opus Bridge. Riječ je o visokokvalitetnom plavcu malom, koji dolazi iz najmlađeg hrvatskog vinogorja Komarna, a koji je dobio naziv u čast Pelješkom mostu, dominantnom vizurom toga kraja. ‘Ovo je vino iz berbe 2018. – godine u kojoj je započela gradnja Pelješkog mosta, a nakon pažljivog odležavanja puštamo ga u promet upravo 2022. godine – u kojoj je i most pušten u promet’, objasnio je Popović

Irena Lučić konferenciju je zaključila riječima: ‘Sretna sam što uz najavu VinMarKona 2022 možemo ispričati ove dvije divne priče, koje su primjeri dobrog vinskog marketinga. Vjerujem da ćemo još puno dobrih priča i primjera čuti na samoj konferenciji.’

Dodatne informacije o konferenciji potražite na www.diwine.com.hr, kao i na Facebooku i Instagramu (diWine_project). Pogledajte i snimku panel-diskusije VinMarKon-a iz 2020. godine na temu ‘Strategija vinskog marketinga u Hrvatskoj’.

P. R. / Foto: Nikola Zoko


Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,