Zlatan Vehabović: Prokleta posada

Zagrebačka Lauba je 9. siječnja predstavila drugu samostalnu izložbu umjetnika Zlatana Vehabovića, dvije godine nakon izložbe ‘Sweeping Confetti from the Floor of the Concrete Hole’.
Zlatan Vehabović-Prokleta posadaS tom izložbom inaugurirana je serija samostalnih izložbi objedinjena nazivom ‘Hrvatska umjetnost danas’ čiji je cilj promptna prezentacija aktualne domaće umjetničke produkcije. Nakon Vehabovića, uslijedile su izložbe Lovre Artukovića, Ivane Franke, Kristiana Kožula, Kristine Lenard, Brune Pogačnika, Viktora Popovića i Marka Tadića te je ovaj format prerastao u zaštitni znak Kuće Lauba. Bit će to još jedna prilika da se cijela serija Vehabovićevih radova premijerno predstavi publici upravo u Laubi. Serija je u nastajanju, te će se kritički tekst o njoj raditi tijekom i nakon izložbe u suradnji s Klaudijem Štefančićem.

Vehabović i u ovoj seriji nastavlja svoja višegodišnja umjetnička istraživanja pojedinih mehanizama i fenomena, čak i pouka, prisutnih u pustolovnoj književnosti. Motive karakteristične za književne avanture odmah prepoznajemo – muškarce na moru, brodove u oluji, nepregledne krajolike, fascinantne životinje. Neizvjesnost koja proizlazi iz odnosa čovjeka i prirode utjelovljena je u ovim prizorima, čak i u onima gdje nema figurativnog prikaza. Ekološki i društveni sustavi povezani su kroz kompleksne adaptivne odnose i postaje sve jasnije da se brojni ekosustavi, koji su se nekoć smatrali prirodnima, zapravo razvijaju kao kulturno-ekološki sustavi. Kao i na slikama iz ove serije, prisustvo čovjeka određujući je i nerijetko krajnji faktor preobrazbe sustava i nakon fizičkog prisustva ljudske figure.

Natuknuvši jednu sadržajnu komponentu suverenu današnjim tekovinama, u estetkom smislu ove su slike bliske današnjem gledatelju, a ta njihova kvaliteta proizlazi iz umjetnikove visoke vizualne pismenosti te njegovog procesa rada u kojem koristi fotografije. Vehabović ih često koristi fotografije kao vizualne izvore i predloške za slikanje, pritom ne nužno svoje već selektirane iz popularnih medija kao što su stilovi iz filmova, knjige, novine, časopisi ili razglednice. Fotografije utjelovljuju instance memorije sjećanja i obično u njih umjetnik intervenira dok ne dostignu stanje iz kojega mogu proizaći elementi na slici.

Zlatan Vehabović rođen je 1982. u Banjoj Luci. S 12 godina seli u Zagreb gdje najprije upisuje Školu primijenjene umjetnosti, a zatim i Akademiju likovnih umjetnosti na kojoj je 2006. diplomirao slikarstvo u klasi prof. Kesera. Dodijeljena mu je nagrada za najbolji diplomski rad 2006. godine. Sljedeće godine upisuje doktorski studij na istoj insituciji. Živi i radi u Zagrebu. Dosad je u Hrvatskoj izlagao na deset samostalnih izložbi, te je sudjelovao na preko 40 grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu (Bosna i Hercegovina, Njemačka, Austrija, Slovenija, Italija, Danska, SAD). Dobitnik je nekoliko nagrada među kojima se ističu Velika nagrada 49. Zagrebačkog salona (2010.), Nagrada Međunarodne organizacije umjetničkih kritičara – The International Association of Art Critics (AICA), Prva nagrada na natječaju Novi Fragmenti Erste Banke (2006.) i Druga nagrada Essl Award for Central/Southeast Europe (2006.) u Austriji. Njegove radove otkupilo je nekoliko domaćih i stranih zbirki: Essl Museum (Austrija), Zbirka Filip Trade (Hrvatska), Hypo Group i Erste Bank. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Lauba

Tagged: , , , , , , ,