Acqua alta: Venecijanski roman Aleksandre Orlić

Poetičan roman ‘Acqua alta’ s noir fotografijama spisateljice, fotografkinje, urednice i novinarke Aleksandre Orlić – koji progovara o važnim pitanjima identiteta i maskama koje nosimo – predstavljen je u zagrebačkom baru Botaničar.

Ako postoji grad za koji možemo reći da ima pravu grupu obožavatelja koji hodočaste u njega nekoliko puta godišnje, to je onda Venecija, grad na vodi koji neprestano lavira između slika i osjećaja poigravajući se višestrukim identitetima.

Stoga ne čudi što je predstavljanje knjige s fotografijama ‘Acqua alta’ Aleksandre Orlić, inspirirana putovanjem u Veneciju, okupilo velik broj uzvanika.

No što je to u Veneciji što je čini tako neodoljivom da je već stoljećima inspiracijama umjetnicima, u kakvoj su vezi mračna strana Venecije i tajanstveni junaci Aleksandrine knjige, zašto grad na vodi pojačava naše podsvjesne želje te što nas jedan suvremen i proziran most u Veneciji može naučiti o životnim promjenama, riziku i nemogućim ljubavima, bila su samo neka od pitanja na koje su, uz autoricu, pokušali dati odgovore Milana Vuković Runjić, spisateljica i nakladnica izdavačke kuće Vuković & Runjić; Maro Pitarević, pjesnik i kreativni direktor Real grupe i glumica Judita Franković Brdar, koja je čitala ulomke iz knjige.

‘Već godinama sanjam o tome da spojim svoje dvije ljubavi – onu prema pisanju i fotografiranju, a Venecija se nametnula sama od sebe kao prvi izbor. No jedna od prvih prepreka na koje možete naići pišući o Veneciji jest ta da biste vrlo lako mogli napisati previše zašećeren tekst koji će čitatelje uljuljkati u ugodno stanje nalik vožnji gondolom na laganim valovima. Upravo zbog toga pomislila sam da možda ne bi bilo loše primijeniti Hitchcockovu metodu koja kaže da je stvaranje napetosti ponekad važnije od same kulminacije. A zanimalo me i što bi se dogodilo kada bih spojila grad koji neprestano mijenja svoja lica s labilnim junacima’, izjavila je autorica.

‘Rezultat je roman Acqua alta, koji vješto balansira između putopisa i psihološkog romana, a noir fotografije snimljene u Veneciji samo pojačavaju emocije ostavljajući čitateljima dovoljno prostora za maštanje’, zaključila je Milana Vuković Runjić.

A. F./ Foto: Mirko Janković


Tagged: , , , , , , , , , , , ,