Predstavnici triju velikih domaćih izdavačkih kuća – Algoritam, Profil i Mozaik knjiga – na tiskovnoj konferenciji u zagrebačkom hotelu Dubrovnik obznanili su integraciju prodajnih mjesta te će od 1. svibnja ove godine 40 knjižara širom Hrvatske poslovati pod novim imenom Algoritam-Profil-Mozaik (APM).
Prije dvije su godine nakladnici Profil i Mozaik knjiga učinili isto, a sada im se – izdvojivši vlastitu maloprodaju – pridružio Algoritam. Formalno će se, dakle, upisom u sudski registar, tvrtka Profil Mozaik preimenovati u Algoritam-Profil-Mozaik. Kupcima će time ponuditi bolje uvjete: veći izbor artikala (njih oko 150.000) i višu kvalitetu usluga na zajedničkih 9.260 m2 prodajnog prostora s 230 zaposlenih. Novoj će tvrtki to donijeti ujednačavanje uvjeta kod dobavljača, smanjenje troškova, bolju teritorijalnu pokrivenost, veće mogućnosti i više opcija u budućnosti.
Tri izdavačke kuće i dalje će biti neovisne – Neven Antičević će i dalje voditi nakladu Algoritma, Daniel Žderić svoj Profil, a Bojan Vidmar Mozaik knjigu. Upravom novog vladara knjižarskog tržišta trgovina, APM-a, predsjedat će dugogodišnji direktor Algoritma – Branko Šoštarić. Minela Barbarić i Nikica Micevski, dosadašnji direktori Profil Mozaika, postaju članovi Uprave APM-a.
Neven Antičević, član Uprave tvrtke Algoritam d.o.o., u nadahnutom je govoru naglasio: ‘Sinergiju našeg nastupa prema kupcima pojačat ćemo uzajamnim komparativnim prednostima, širenjem strane knjige i multimedije u ‘stari’ Profil Mozaik i širenjem hrvatske knjige, udžbenika i darovnog program u stari Algoritam’.
Bojan Vidmar, direktor Mozaik knjige, dodao je: ‘Ovo je najbolja – svi partneri vjerujemo – dobitna kombinacija. Naše veliko pozitivno iskustvo iz prvog spajanja prije dvije godine proširenjem dobiva nove kvalitetne dimenzije. Naši nekadašnji različiti koncepti iz kojih ćemo spajanjem za buduće zadržati samo najbolje sadržaje, postat će velika prednosti novog zajedničkog lanca knjižara’.
Daniel Žderić, direktor svih Profilovih društava (International, Knjiga, Multimedija), kazao je kako je ideja novog lanca dati bolju uslugu korisnicima, proširiti ponudu na druga područja, na bolji način komunicirati najbolje naslove iz svakog područja, biti brz, imati najšire znanje o knjigama i dovoljan broj popusta, te se pripremiti za digitalno doba na najbolji mogući način s digitalnim uslugama koje će otvoriti pregršt novih mogućnosti. ‘S obzirom da smo svi mi iz svijeta knjiga, želimo da se znanje sve tri izdavačke kuće prenese na cijeli knjižarski lanac’, zaključio je.
Naposlijetku je o budućnosti govorio Branko Šoštarić, predsjednik Uprave Algoritam-Profil-Mozaika: ‘Pred nama su najprije inventure i usklađivanje goleme baze artikala – ne postoji tvrtka u Hrvatskoj s takvim brojem različitih proizvoda. Ponuda će biti najkvalitetnija moguća, imat ćemo sve za kućnu zabavu, u potpunosti ćemo se orijentirati prema kupcima i njihovim potrebama’.
APM uskoro planira pokrenuti konceptualno potpuno novu web stranicu koju će nositi društvena mreža knjigoljubaca, a dodatno će razvijati projekt ‘Imaginarij’. Mnogo će još biti inovacija, iako novo ime prodajnog lanca ne spada u tu kategoriju.
‘Znamo da novo ime koje smo izabrali možda nije baš najoriginalnije, no razlog tome je što sve naše matične tvrtke imaju prilično snažne pojedinačne brandove. Stvaranje novog branda u vrijeme kada većina razmišlja o rezanju troškova bilo bi preambiciozno. Ostavit ćemo to za neka druga vremena’, poručio je pred brojnim predstavnicima medija Neven Antičević.
Profil / Foto: Jelena Perić Bulaja