Capuleti i Montecchi: Operni spektakl u Splitu

Dugim i burnim aplauzom uz uzvike bravo! publika je pokazala oduševljenje nakon premijerne izvedbe opere ‘Capuleti i Montecchi’ u HNK Split.

Pohvalama su se pridružile i prve kritike. Trpimir Matasović svoj osvrt u emisiji ‘Sedam dana glazbe’ HR 3 zaključuje riječima: ‘Bravo svima uključenima u ovaj događaj’. ‘Pod vodstvom prekaljenoga poznavatelja belkantističkoga repertoara Ive Lipanovića, ansambl je zvučao izrazito poletno (…) Na srčanost orkestra istom je mjerom odgovorio i jednako srčan muški zbor, koji je temeljito pripremio Veton Marevci’.

Ističući ‘sjajnu sinergiju u ansamblima’, Matasović naglašava: ‘možebitni vrhunac čitave večeri bio je kvintet u finalu prvoga čina, u kojem su se Josipa Gvozdanić, Nela Šarić, Sam Furness, Božo Župić i Mate Akrap, ne gubeći svaki na svojoj individualnosti, skladno nadopunjavali’, dok ‘režija Hrvoja Korbara, poput kakve Mozartove partiture, nezahtjevnijeg gledatelja osvaja prividnom jednostavnošću, a zahtjevnijeg višeslojnošću svojih znakova i gesta…’

Pohvalama redatelju pridružuje se i Magdalena Mrčela u zaključku osvrta na dalmacijadanas.hr: ‘Uz gromoglasne pohvale svim izvođačima, valja zapamtiti da je čitava koncepcija plod promišljenosti mladog redatelja koji razumije i poštuje i glazbu i tekst, kao i individualne kvalitete i vizije svakog izvođača. Uz operni spektakl za sve generacije, to je najvrjednije što je ovaj projekt pokazao.’

U pohvalama solistima, Magdalena Mrčela napisala je, između ostalog: ‘Nela Šarić savršena je Julija, i u svojoj glasovnoj čistoći i figurativnim bravurama, i u osjećaju za glumački patos na pravim mjestima.(…) Sama ili s drugima, Nela Šarić bila je blistava zvijezda koja je svaku ariju učinila umjetničkim djelom za sebe.’ A o mezzosopranistici Josipi Gvozdanić (uloga Romea): ‘njezina je hrabrost, uz neosporno prekrasan glas, veliki forte interpretacije Romea. (…) Dueti s Julijom bili su duboko emotivni i skladni u boji, u sukobima s Tebaldom oduševila je i glumački (…) mlada je pjevačica svojim hrabrim, odlučnim i umjetnički pamtljivim nastupom oduševila publiku’. I ostali su solisti dobili najviše ocjene: ‘Bas Božo Župić bio je vrlo uvjerljiv kao strogi otac Capellio… Mate Akrap također se odlično prilagodio ulozi savjetnika Lorenza i kvalitetno prigušio arogantnu basovsku dominaciju kojom je oduševio u nekim prethodnim ulogama, zamijenivši je očinskom brižnošću (…). Kod Sama Furnessa u ulozi Tebalda najljepši su bili uvjetno rečeno najkritičniji dijelovi – izdržavanja visokih tonova u kojima je do izražaja došla prekrasna, nježna boja glasa.’

Uz ovakve pohvale svim segmentima predstave ostaje zaključiti kako Opera HNK Split ima novu hit-predstavu koja će dubokom emotivnošću prelijepe glazbe i na predstojećim izvedbama osvajati srca publike.

D. V. / Foto: Nemi Bulat


 

 

Tagged: , , , , , , ,