Coca-Colin doprinos hrvatskom gospodarstvu

Na konferenciji ‘Izvrsnost u izazovima’ u zagrebačkom hotelu Hilton Garden Hill predstavljena je ‘Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj’ koja obuhvaća poslovne rezultate u 2021. godini.Nakon predstavljanja, čelnici najvećih tvrtki iz sektora proizvodnje i distribucije pića, maloprodaje, hotelijerstva, ugostiteljstva i medija analizirali su ključne izazove s kojima se susreću hrvatsko gospodarstvo i društvo.

‘Studiju o socioekonomskome utjecaju’ izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen, a ona pokazuje da je Coca-Cola zadržala iznimnu širinu utjecaja na hrvatskome tržištu, kako u području ekonomskih i fiskalnih pokazatelja, tako i na području društvene odgovornosti i ulaganja u zajednicu. Coca-Cola zapošljava gotovo četvrtinu ukupne radne snage u industriji bezalkoholnih pića, a svako radno mjesto podržava dodatnih 14 radnih mjesta u hrvatskome gospodarstvu. U 2021. godini, svojim poslovanjem i suradnjom s čak 32.164 kupca i 686 dobavljača, osigurala je 0,8 % ukupnog iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj.

Coca-Cola je prva tvrtka u Hrvatskoj koja je 2012. godine uvela praksu redovitih objava socio-ekonomskih studija izrađenih po međunarodnoj priznatoj metodologiji koja omogućava praćenje napretka i usporedbe.

‘Tijekom gotovo 55 godina poslovanja na tržištu Republike Hrvatske bili smo predvodnici promjena, dobrih poslovnih praksi i jedna od omiljenih robnih marki hrvatskih potrošača. Proizvodnjom i distribucijom svojih proizvoda Coca-Cola izravno i neizravno doprinosi porezima, plaćama i dobiti s ukupno 2,195 milijardi kuna, što je 0,5 % hrvatskoga BDP-a. Coca-Cola u svojemu lancu vrijednosti u Hrvatskoj podržava 7050 radnih mjesta, što je 0,4% ukupnoga broja radnih mjesta u Hrvatskoj. Uz to, Coca-Cola je od 2017. godine do danas udvostručila financijsku vrijednost ulaganja u zajednicu. U zadnjih pet godina uložili smo gotovo osam milijuna kuna u društveno odgovorne projekte’, izjavila je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria.

Uzvanicima su se obratili Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture te putem video linka Dubravka Šuica, potpredsjednica Europske komisije za demografiju i demokraciju.

‘Biti izvrstan u vremenima koja su, ako tako možemo reći normalna vremena, uspjeh je sam po sebi, no postići izvrsnost u kriznim vremenima koja su sama po sebi izazovna i neizvjesna, puno je veći zalogaj i iziskuje dodatan trud, sposobnost, odgovarajuće reakcije i spretnosti, a to zasigurno dobro znaju i naši gospodarstvenici od kojih su neki danas tu’, istaknuo je Butković i zaključio: ‘Naši gospodarstvenici su nam tu ključni, oni su poluga razvoja, i stoga ostajemo otvoreni za suradnju kako bi Hrvatska ostvarila zacrtani gospodarski rast, gdje je moguće rasteretila dodatno gospodarstvenike i podigla standard svojih građana.’

Dubravka Šuica je u svojoj video poruci naglasila kako stvaranje bolje budućnosti, poticajnog poduzetništva i postizanje izvrsnosti ne dolaze sami od sebe. Dodatno je istaknula i važnost uključivanja svih razina odlučivanja kako bi zajedničkim nastojanjima napravili iskorak koji je našem društvu potreban.

Nakon predstavljanja rezultata studije, održana je panel-rasprava o tome kako tvrtke kroz izvrsnost u poslovnim procesima mogu stvoriti novu vrijednost i predvoditi promjene. Na panelu koji je moderirala Andrea Doko Jelušić, izvršna direktorica AmChama Hrvatska, uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali su predsjednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski; predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić; glavna direktorica Hiltona Zagreb Josipa Jutt Ferlan i chef restorana LD Marko Gajski. Sudionici su pojasnili što za njih znači izvrsnost u poslovanju te kako je postižu i dijele sa zajednicom u kojoj posluju. Naglasili su važnost partnerstava i edukacije za lakše suočavanje s izazovima te na koji način poticati druge na izvrsnost.

M. C. / Foto: Cropix


Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,