Croatia Airlines, hrvatski nacionalni avioprijevoznik i član udruge Star Alliance, u nazočnosti brojnih uzvanika i predstavnika medija u Zagrebu dočekao je svoj prvi novi zrakoplov Airbus A220-300, kapaciteta 149 sjedala.
Time je i službeno počela najavljena obnova cjelokupne flote, najvećeg projekta u 35-godišnjoj povijesti kompanije.
Zrakoplov Airbus A220 na put je krenuo iz Airbusove tvornice u Mirabelu u Kanadi te je na putu do Zagreba prevalio prvih 7500 kilometra. Let je trajao 11 sati uz jedno tehničko slijetanje u Kopenhagenu zbog točenja goriva, a odvijao se na prosječnoj visini od 12.000 metara.
Prvi domaći komercijalni let novog Airbusa A220, koji nosi registarsku oznaku 9A-CAE i ime Zagreb, planiran je tijekom sljedećeg tjedna na redovitoj domaćoj liniji Zagreb – Split, a prvi međunarodni komercijalni let obavit će na liniji Zagreb – Frankfurt.
Airbus A220 zrakoplovi su nove generacije i projektirani su za tržišni segment putničkih zrakoplova od 100 do 150 sjedala, a imaju domet do 6700 km. Odlikuje ga dizajn nosa i repa uključujući najmanji utjecaj otpora trupa i optimiziranu aerodinamiku krila. Pokreću ga dva turbofan motora Pratt & Whitney PurePower PW1500 GTFTM najnovije generacije i troši 25% manje goriva te emitira isto toliko manje ugljičnog dioksida mjereno po putničkom sjedalu u usporedbi s putničkim zrakoplovima prethodne generacije. Osim toga, A220 emitira 50% manje vanjske buke u odnosu na prethodnu generaciju zrakoplova i oko 40%manje dušikovih oksida u odnosu na standarde civilnog zrakoplovstva.
Zrakoplov A220 ima inovativan dizajn putničke kabine. Ima najšira sjedala i najviši strop u svojoj klasi, širi prolaz, više prostora za noge, i putnicima nudi jedinstven pogled zahvaljujući velikim panoramskim prozorima. Također, nudi više prostora za odlaganje prtljage i osobnih stvari iznad sjedala, a poboljšan je i pristup sanitarnim čvorovima. Osigurana je internetska veza velike brzine putem Wi-Fi-ja, dok svaki putnik pri svom sjedalu ima na raspolaganju priključak za punjenje (USB A i USB C) te držač za mobitele i tablete, uz mogućnost pristupa digitalnim sadržajima.
Zrak u kabinama A220 obnavlja se svake dvije do tri minute te je mješavina svježeg zraka i zraka koji je prošao kroz učinkovite HEPA filtere, koji uklanjaju 99,9% čestica. Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, naglasio je među ostalim: ‘Današnji dan ostat će posebno zapisan u povijesti Croatia Airlinesa, u povijesti hrvatskog zrakoplovstva i hrvatske države. Danas ulazimo u novo razdoblje u kojem ćemo otvarati dodatne prostore razvoja hrvatskog turizma i gospodarstva jer zahvaljujući floti okupljenoj pod nazivom Airbus A220 od sada možemo dalje uspješno širiti naša krila na nove destinacije, optimizirati našu mrežu letova, a sve uz veću energetsku učinkovitost i manju potrošnju goriva te, što je najvažnije, još više zadovoljstvo naših putnika. Radujem se dolasku svakog novog Airbusa u našu flotu jer smo svakim dolaskom bliže ostvarenju cilja koji smo si svi zajedno postavili Post-Covid strategijom, slijedeći dosljedno našu misiju i viziju, svjesni u svakom trenutku važnosti Croatia Airlinesa za hrvatsku državu i njezine putnike. Koristim priliku zahvaliti našem partneru Airbusu na izuzetno kvalitetnoj suradnji, kao i našim partnerima Air Lease Corporation i Pratt & Whitney, jer smo zajedničkom stručnošću, razumijevanjem i velikim entuzijazmom svi zajedno stvorili prepoznatljiv zrakoplov na koji možemo biti itekako ponosni.’Nakon dolaska prvog zrakoplova iz obitelji Airbus A220, drugi zrakoplov očekuje se do kraja 2024. godine, dok bi sljedećih šest trebalo biti isporučeno u 2025., četiri u 2026., a tri zrakoplova u 2027. godini, čime će flota Croatia Airlinesa brojiti ukupno 15 novih zrakoplova A220, od čega će 13 biti A220-300 (kapacitet 149 sjedala) i dva A220-100 (kapacitet 127 sjedala).
T. R. / Foto: Croatia Airlines