Damir Čargonja: Performans Zagrebačka pivovara

Performans Damira Čargonje pod nazivom ‘Zagrebačka pivovara / Novi hrvatski realizam / Crno bijeli svijet’ održat će se u subotu 21. ožujka u zagrebačkoj galeriji Greta. Koncept potpisuje: Damir Čargonja, autor teksta: Branko Cerovac, autor slika: Petar Đakulović, sudjeluje: Mašić Azov Miroslav.
Damir Čargonja-Zagrebačka pivovaraDamir Čargonja Čarli (Rijeka, 1968.), izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama u Rijeci, Zagrebu, Splitu, Sarajevu, Stuttgartu… Od 1995. izvodi performanse sam i u suradnji s drugim umjetnicima (npr. Svenom Stilinovićem, Jusufom Hadžifejzovićem, Tomislavom Gotovcem, Vladimirom Dodigom Trokutom, Tajči Čekada…). Jedan je od osnivača udruge građana Otvoreni krug, jednog od prvih NVO-a u Hrvatskoj (1992.). Surađivao s mnogobrojnim ekološkim grupama na raznim projektima. Osnivač i vlasnik tvrtke MMC d.o.o. – poduzeće u kulturi te osnivač galerije O.K. u Rijeci. Vodio je kultni klub Palach u Rijeci (1998.- 2008). Pokrenuo je mnogobrojne kulturne i umjetničke projekte, npr. Novi hrvatski turizam, projekt Goli otok,(2000.-2015.) FONA – Festival nove umjetnosti (2001.-2006.)… A 2009. godine osnovao je K.U.N.S. (Klub umjetnika na Sušaku) koji je zatvoren 2013.

Na transcendentalno-transrealističku meditaciju (TM + TTM) o mogućim / nemogućim relacijama između širenja svijesti i širenja tržišta (od Moje zemlje Štaglinec do EU) u kontinuumu prostor – vrijeme (Žuja = m x c na kvadrat), autor MMC d.o.o. work in progress projekta ‘Zagrebačka pivovara’ Damir Čargonja Čarli ovom prigodom poziva realnosti – uvijek – žedne ljubitelje slikarstva, istine i hladnog piva putem nad-realnog sraza ugostiteljskog performansa i strogo slikarskog postava četiriju ulja na platnu iz recentnog ciklusa ‘Diary-ja’ riječkog akademskog slikara Petra Đakulovića, kojim taj novi venecijansko-fjumanski majstor nadilazi ranije faze ‘Once Upon a Time’ i ‘WW1 Trash: Paths of Glory 2014’. Na tim slikama Slikar jukstaponira životne priče i puteve dvojice protagonista riječko-europskog ‘poprišta’ Kapitalizma, Art-a i ‘širenja područja borbe’ (M. Houllebecq), svedene na četiri uljena ‘foto – portreta’ dvojice starih znanaca: Čarlija – u ranijim performansima Zagrebačke pivovare i Mašić Miroslava – u ulozi ratnika na ‘selfiju’ u pauzi između okršaja. Tim spojem ‘realne’ akcije točenja hladnog piva, Žuje, i komorne, da ne kažemo ‘salonske’ izložbe portreta naslikanih u realističkom maniru / idiomu / žanr – sceni, publiku se ujedno suočava s pitanjima o suštini slikarstva i suštini svijeta globalizirane stvarnosti na prvi pogled dijametralno suprotnih ‘sudbina’ i aktivnosti u međunarodnom globalnom selu medija = poruka (McLuhan) zvanom ‘suvremeni svijet’.

Ovo je tek uvod u meditaciju (TTM) na temu viski/votka/džin/pivo 1945 – 2015 ( Jalta -Jalta / Jalta, itd itd ). Branko Cerovac, o-Žuj/s/ka 2015.

G. G.


 

Tagged: , , , , , , , , , , ,