Damir Hoyka: Fotosofia 20 Fashion Day

Iako na prvi pogled djeluje glamurozno i ne previše komplicirano, snimanje modne fotografije jedno je od najizazovnijih u karijeri profesionalnog fotografa. Zahtijeva preciznost, kreativnost, timski rad i neprekidno balansiranje između umjetničkog izraza i komercijalnog cilja. Upravo tu kompleksnost i ljepotu modnog snimanja već dva desetljeća mogu doživjeti talentirani fotografi okupljeni u projektu Fotosofia, besplatnom seminaru za naprednu fotografiju čiji je pokretač i kreativni direktor, zagrebački fotograf Damir Hoyka.

Ove godine Hoyka slavi veliki jubilej – 20 godina Fotosofije, koja je mnogima bila prvi ozbiljan korak u svijet profesionalne fotografije. U atmosferi koja podsjeća na prave modne kampanje – s punom produkcijom, rasvjetom, make-upom, stiliziranim odjevnim kombinacijama i modelima koji s lakoćom poziraju – polaznici imaju priliku doživjeti kako izgleda snimanje koje bi sutra moglo završiti na stranicama modnog magazina.
“Moji prvi eksperimenti s modnom fotografijom prije 40 godina bili su vrlo skromni – u odnosu na uvjete koje danas osiguravam svojim seminaristima. Modeli su mi uglavnom bile školske kolegice, a o make-up artistima i stilistima sam mogao samo sanjati. Zato danas svojim Fotosofima omogućujem da svijet modne fotografije dožive u potpunosti, sa svim ljepotama, ali i izazovima. A njih je znalo biti… No još je više bilo prekrasnih trenutaka kao onih kada sam s Barbarom Kolar prije nekih 25 godina snimao modnu kampanju. Ponosan sam što su mnogi iz generacije prethodnih polaznika danas etablirani modni fotografi koji nam se rado pridruže kao predavači. Na taj način s novim generacijama dijele ne samo dobru energiju i pozitivu, već i znanje i iskustvo. A to je nešto najvrednije što možete dobiti u tako kratkom vremenu, rekao je Hoyka.

Za dobru pripremu seminarista i ove je godine bio zadužen Franjo Matković, jedan od najpoznatijih hrvatskih modnih fotografa, koji im je održao predavanje o načinu snimanja editorijala. Jedan od ključnih trenutaka bio je praktičan dio modnog dana gdje su seminaristi uz pomoć Hoykinih asistenata – polaznika prijašnjih seminara, imali priliku primijeniti stečena znanja u stvarnom okruženju. Na setu im se priključila i Matea Smolčić Senčar, jedna od vodećih domaćih fotografkinja, od koje su polaznici dobili info kako da njihova fotografija bude čim efektnija i atraktivnija.

Modno snimanje održalo se u hotelu art’otel Zagreb, hotelske kuće Arenahotels – gdje su seminaristi iskoristili doslovno svaki kutak predivne građevine pa se set selio od krova s jedinstvenim pogledom na zagrebačku katedralu do očaravajućeg bazena u spa zoni.

Umjetnička nota hotela u Petrinjskoj ulici inspirirala je fotografe da izvuku maksimum iz kreacija Ines Barić i Ree Peternel, studentica modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Kreacije su nastale pod mentorstvom izv. prof. mr. art. Jasminke Končić, a za manekenke se pobrinula Tihana Harapin Zalepugin, vlasnica modne agencije Talia Model.

Uz studentske kolekcije, modno snimanje je upotpunio i brend s.Oliver čija je modna stilistica Iva Radoš izabrala najbolje kombinacije za vruće ljetne dane.

Dinamičnu ekipu fotomodela činile su Ema Helena Vičar, zatim Ela Šipić, čije je lice krasilo ovogodišnju kampanju za Fotosofiju, te Ariana Kopljar, koja je radila u modnim prijestolnicama poput Londona i Milana, a sada u Zagrebu završava studij na Ekonomskom fakultetu.

Završni beauty dojam zaokružen je make-upom by Catrice, čiji proizvodi naglašavaju prirodnu ljepotu i donose dašak profesionalnog glamura. Za make-up i frizure zaslužne su Monika Maček, Maja Toplak i Selena Belužić iz Callegari – talijanske škole mode i dizajna.

D.H. / Foto: Ana Ivančić, Goran Jakuš


Hoyka: Fotosofia 19 u Arheološkom muzeju


Tagged: , , , , , , , ,