U suradnji s izdavačkom kućom Vuković & Runjić darujemo 2 čitatelja/ice s po 2 primjerka knjige Harukija Murakamija ‘1Q84’ (1. i 2. dio).Kratko napišite u mailu zašto želite osvojiti ovu nagradu
U subjektu navedite: FDAR3
a u tekstu: vaše ime i adresa vaš razlog
Šaljite na mail: [email protected]
Posjetite našu facebook stranicu Fama i kliknite ‘sviđa mi se’!
Vaše mailove šaljite do 1. veljače
Imena dobitnika s najoriginalnijim odgovorima bit će objavljena 2. veljače
Za dodatne upute i obavijesti obratite se na: [email protected]
Godina je 1Q84.
Ovo je nedvojbeno stvarni svijet.
Ali u ovom svijetu na nebu svijetle dva mjeseca.
U ovom svijetu, sudbine dvoje ljudi, Tenga i Aomame, neraskidivo su povezane.
Svatko se od to dvoje na svoj način upušta u nešto vrlo opasno.
A u ovom svijetu nema izgleda da se oboje spase.
Nešto se neobično događa…
‘1Q84’ izvorno je objavljen u Japanu u tri sveska tijekom 2009.-2010. Prva dva dijela objavljena su istodobno, a treći dio naknadno, bez prethodne najave. Objavljivanje romana izazvalo je senzaciju i već je u prvom mjesecu dosegnut broj od milijun prodanih primjeraka. Da se radi o jedinstvenomu književnom događaju potvrdila je i svjetska recepcija jer su uslijedili prijevodi na sve važnije jezike.
Sam naslov romana igra je riječi koja se referira na Orwellovu ‘1984.’, jer se glas Q i brojka 9 u japanskome oba izgovaraju ‘kju’. Ispripovijedan u trećem licu i organiziran u poglavlja koja naizmjence prate dva na početku nepovezana protagonista – instruktoricu fitnesa Aomame te učitelja matematike s književnim ambicijama Tenga – roman započinje u godini 1984. da bi se potom premjestio u ‘paralelnu stvarnost’ godine 1Q84. u koju protagonisti bivaju izmješteni, i u kojoj, isprva i ne znajući, tragaju jedno za drugim.
Premda se Haruki Murakami već okušao u ambicioznim proznim formama, izmjeničnom vođenju radnje i dočaravanju paralelnih svjetova (Ljetopis Ptice Navijalice, Kafka na žalu, Tvrdokuhana zemlja čudesa), ‘1Q84’ ponajprije osvaja humanošću likova Aomame i Tenga: rijetko je Murakamiju pošlo za rukom dati tako žive i plastično ocrtane protagoniste. Dijelom je to i do promjene pripovjedačke perspektive (dosad je koristio ja-formu, pripovjedno prvo lice), ali nesumnjivo i do umjetničke zrelosti koju je ovim djelom dosegnuo šezdesetogodišnji, najpopularniji japanski, a možda i svjetski pisac.