Dodijeljen Suncokret ruralnog turizma Hrvatske

Uz mirise i okuse autohtonih i tradicijskih specijaliteta iz čitave Hrvatske, puno smijeha, zabavnog Franu Ridjana i glazbu benda Gudalo protiv trzalice, dodijeljena je četvrta nacionalna turistička nagrada Suncokret ruralnog turizma.‘U Strategiji razvoja turizma do 2020. ruralni turizam jedan je od deset ključnih turističkih proizvoda koji će u narednih nekoliko godina biti u fokusu. Vjerujem da ćemo zajedno i jačom institucionalnom suradnjom napraviti značajne iskorake. Pri tome moramo voditi računa da se razvoj odvija prema načelima održivosti te da najvažniji ostanu čovjek, kultura i tradicija’, istaknuo je Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma na svečanoj dodjeli nagrada u novootvorenom hotelu Academia u Zagrebu.

Dodjela nagrade vrhunac je akcije ocjenjivanja najboljih programa i projekata u ruralnom turizmu. Nakon nekoliko mjeseci obilaska svih prijavljenih na natječaj, predsjednik ocjenjivačke komisije dr. sc. Eduard Kušen i njezini članovi: Dubravka Davidović, Duška Gregurek, mr. sc. Dijana Katica, dr. sc. Andrea Pešutić, Robert Baćac i Stjepan Cukor, nisu imali nimalo lagan zadatak. Početkom mjeseca između 150 prijava pristiglih na natječaj, odlučivali su o najboljima, koji su pobijedili s tijesnom bodovnom razlikom, što samo svjedoči o činjenici da Hrvatska ima veliki potencijal u ruralnom turizmu od Srijema do Konavala.

Najboljima su uručene Zlatne, Srebrne, Brončane plakete i Posebna priznanja u sedam kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije, Tradicijska ruralna gastronomija, Vinski turizam i Hrvatski otočni proizvod.

Suncokretom ruralnog turizma promoviraju se tradicijski sadržaji, povezuju se najznačajniji projekti, proizvođači, događaji i zanimljivosti, te se uz očuvanje izvornosti stvaraju novi proizvodi ruralnog turizma. Ideja vodilja u realizaciji projekta je zaštita i očuvanje hrvatske izvornosti te poticanje razvoja turizma u ruralnim područjima Hrvatske.

‘U tom smislu proizvodi i usluge ruralnog turizma predstavljaju turističku ponudu koja će zasigurno obogatiti hrvatsko turističko tržište te razvijati regionalne turističke destinacije. U projekt su uključeni poduzetnici, obrtnici, OPG-i, zadruge, udruge iz cijele Hrvatske kao i jedinice područne i lokalne samouprave. Vrijeme je da zajedno radimo još više te brinemo o našim ruralnim krajevima. Znamo da je 92 posto Hrvatske ruralno, stoga to područje zaslužuje našu posebnu pažnju, bolju promociju, prijateljstvo i suradnju, jer turizam je emocija, priča i poruka o identitetu, a identitet je skup različitosti. Svi koji su sudjelovali u natječaju uistinu su najbolji. Sve smo obišli, prošli preko deset tisuća kilometara ovu jesen, a vjerujem da ćemo se opet družiti na proljeće i iduće godine’, istaknula je mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Kluba članova Selo, inicijatora i organizatora projekta.

A. R. / Foto: Tomislav Smoljanović

Tagged: , , , , , ,