Edo Maajka i Jazz orkestar HRT- na Pulskom kulturnom ljetu

Dočekani i ispraćeni ovacijama publike Edo Maajka i Jazz orkestar HRT-a, pod ravnanjem dirigenta Mirona Hausera, u Malom rimskom kazalištu otvorili su Pulsko kulturno ljeto 2025 odnosno program Pula Jazz Waves.

Uspješnu suradnju ovi su glazbenici ostvarili još prošle godine u Zagrebu, spajajući hip hop i jazz u jedinstvenom glazbenom iskustvu. Program je osmislio Hauser u suradnji s Maajkom, birajući pjesme pogodne za orkestralne obrade. Glazbeni aranžmani djelo su Brune Matić, Luke Žužića i Mirona Hausera.

Ovo je treća godina na pulskoj antičkoj pozornici kako ovaj jazz orkestar nastupa s poznatim glazbenicima. Prvi su puta svirali 2023. godine s Darkom Rundekom, a prošle godine sa splitskim sastavom TBF.

Koncert je otvoren hitom ‘Jebo Vladu’ s albuma ‘Spomen ploča’ objavljenog 2010. godine, no u aranžmanu Luke Žužića koji potpisuje aranžmane za više od pola sinoćnjeg repertoara. Uslijedile su potom pjesme ‘Bomba’ i ‘Jesmo li sami’ za koju je Maajka objasnio kako je nastala još u vrijeme prosvjeda za Radio 101, pa tako govori o uvijek važnoj temi slobode izražavanja. Nema izvedbe koju pulska publika, u konstantnoj interakciji s energičnim Edom, nije nagradila dugotrajnim pljeskom, pa je to bio slučaj i s pjesmom ‘Moćno’ u aranžmanu Mirona Hausera, a koja je nastala za vrijeme Covida. U njoj je autor još jednom pokazao svoje iznimno umijeće seciranja stvarnosti. A nakon vječnog hita ‘Prikaze’, uslijedio je – kako su ga nazvali Maajka i Hauser – ‘narodnjački set’.

‘Shvatio sam da se ismijavati s mentalitetom najbolje možeš kroz turbofolk’, kazao je Maajka prije izvedbi pjesama ‘Prži’ i ‘Dolazim i odlazim’ u kojoj mu se kao vokal pridružio i sam Hauser. Po prvi je puta zatim uživo izvedena i skladba ‘Ti meni ništa’, antiratnog i nažalost uvijek aktualnog sadržaja. U Edinim pokretima i gestikulacijama moglo se tada jasno primijetiti koliko mu je stalo do razotkrivanja licemjerja suvremenog društva i prokazivanja svake vrste nedostatka empatije.

Nakon ‘Izdajničkog kola’ tijekom kojeg je publici poručio da budu ponosni na svoju drukčijost, uslijedili su hitovi ‘Sve prolazi’ i ‘No sikiriki’ kojim je koncert trebao biti završen. Međutim, publika je željela još, pa su se tako dečki vraćali na dva bisa. Tijekom prvog, Miron Hauser pridružio se Maajki na mikrofonu u pokušaju da zamijeni Vojka V. koji inače s Maajkom izvodi pjesmu ‘I Like To Dance’ što je publiku istovremeno nasmijalo i oduševilo.

‘S Maajkom sam odlučio surađivati upravo nakon što sam ga na Porinu prije dvije godinu čuo kako izvodi ovu stvar. A budući da tri puta kažem prije no što razmislim, tek sam naknadno shvatio da ću ja morati repati s njim’, kazao je Hauser te najavio i pjesmu ‘Trpaj’ koju su po prvi puta izveli uživo i tako se oprostili od publike koja je i dalje željela još.

Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, jedini profesionalni sastav te vrste u Hrvatskoj, svrstava se među najdugovječnije big bandove na svijetu, a njegovi solisti briljirali su pred pulskom publikom. Bili su to: Luka Žužić i Janez Hrastovšek na trombonu, Boris Majcen, Marko Šolman i Davor Križić na trubi, Joe Kaplowitz na klaviru, Vojkan Jocić, Damir Horvat i Miro Kadoić na saksofonu, Elvis Penava na gitari te Janko Novoselić na bubnjevima.

P. P. / Foto: Promo


Tagged: , , , , , , , ,