Ferlinov Tartuffe premijerno u Svetvinčentu

Predstava ‘Staging a Play: Tartuffe’ koreografa i redatelja Matije Ferlina u produkciji i izvedbi Zagrebačkoga plesnog ansambla premijerno je izvedena u Mediteranskom plesnom centru u Svetvinčentu.Nakon izuzetno uspješne inscenacije drame ‘Staklena menažerija’ Tennesseeja Williamsa 2015. godine, koja je funkcionirala kao osnova za kreiranje prvog rada iz ciklusa ‘Staging a Play’, Matija Ferlin nastavio je istraživati područje između tjelesnog izričaja/pokreta i konvencija kazališnog jezika. U drugom radu iz tog ciklusa Ferlin se posvetio jednoj od najpoznatijih svjetskih komedija, Molièreovoj ‘Tartuffe’.

Scenografiju potpisuje Mauricio Ferlin, glazbu Luka Prinčič (glazba) a dramaturgiju Jasna Žmak. Predstavu izvode Petra Chelfi, Andreja Jandrić, Domagoj Janković, Darko Japelj, Sintija Kučić, Marin Lemić, Roberta Milevoj, Petra Valentić i Kasija Vrbanac.

Reprizna izvedba održat će se večeras (nedjelja) u Svetvinčentu, dok će se zagrebačka premijera održati u ponedjeljak, 4. prosinca u Zagrebačkome kazalištu mladih. Projekt je nastao u produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla i suradnji s Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula, Zagrebačkim kazalištem mladih i Mediteranskim plesnim centrom.

U skladu sa specifičnom poetikom koju je Ferlin dosad razvio u radu na drugim projektima, modus njihove inscenacije u okviru serije ‘Staging a Play’ dovodi pod znak pitanja same temelje na kojima se koncept inscenacije u dramskom diskursu interpretira. Konkretnije, to u ovom slučaju podrazumijeva prenošenje dramskog predloška iz tekstualne u koreografsku domenu. Još konkretnije, verbalne replike zamijenjene su ovdje fizičkim vokabularom, a dramski se tekst, umjesto kao tekstualni predložak, koristi kao slojevita koreografska partitura.

Zadržavajući čitavo vrijeme izvedbe svih devetoro izvođača, koji plešu tijekom svih pet činova, Ferlin je kreirao kompleksni izvedbeni aparat u kojem su tijela u prostoru jedini nositelji narativa, koji za vrijeme izvedbe neprestano premješta između pokušaja dekonstrukcije i pokušaja rekonstrukcije.

Tjelesna ekspresivnost pritom ne slijedi dramske konvencije, nego nastaje iz konceptualnog tretiranja pokreta koji titra na granici ilustrativnog i apstraktnog. Izbjegavanje doslovnosti gestikulacije, uz neprestano aludiranje na nju, omogućuje stvaranje suptilne koreografije značenja čiji registri nikada nisu strogo fiksirani, a kojoj se pridružuje i paralelna orkestracija prisutnosti čitavog ansambla koji ni u jednom trenu ne napušta pozornicu. Angažirajući sofisticirani koreografski mehanizam koji je razvijao i u prethodnim projektima, Ferlin ga u ovom projektu mjestimice sudara s koncizno razrađenim koreografijama koje, s gotovo konstruktivističkim kostimima, dramskom predlošku pridaju novi sloj začudnosti te tako otvaraju dodatne mogućnosti njegove inscenacije i interpretacije.

I. S. / Foto: Jelena Janković

Tagged: , , , , , , , , ,