Hrvatska-Mađarska: Gastronomska šetnja

Projekt prozvan Pannon Flavours ujedinjuje proizvođače Južnog Zadunavlja te hrvatske proizvođače blizu granice, a cilj mu je uzdizanje gastronomskog turizma ovoga područja.

TenkesOrganizatori projekta, kako bi privukli zanimanje zainteresiranih, formirali su četiri različite rute s doživljajima prolazeći kojima turisti mogu upoznati one baranjske i šomođske proizvođače – s hrvatske strane iz Osječko-baranjske županije – koji javnosti nude namirnice i sirovine u lokalnoj proizvodnji. Programu su se pridružili i restorani koji su već ranije ili upravo u sklopu projekta postali otvoreni za upotrebu sirovina lokalnih proizvođača. Sve je to ostvareno u okviru programa prekogranične suradnje između Mađarske i Hrvatske uz potporu natječaja IPA.

Sve se rute temelje na određenoj tematici, pa imaju maštovite nazive poput Aktivna gastronomija, Okusi prirode i Okusi divljine te Gastronomska ruta Južnog Zadunavlja koja objedinjuje sve njih.

ZsolnayRuta Aktivne gastronomije je najprimjetnija od svih, jer je nastala duž zelenog puta koji povezuje Pečuh i njegov pobratimljeni grad Osijek. Domaća dionica biciklističke staze ima 19 kilometara zemljanog i 23 kilometra betoniranog puta, a u svojoj potpunoj duljini kroz 88 kilometara vodi turiste željne izleta. Većina ih taj put prevali biciklom dok usput prolaze kraj 14 gostionica koje poslužuju različite lokalne specijalitete.

Zsolnay-divljačSpecijalitet proizvođača i restorana uključenih u program Okusi divljine je pripremanje jela od divljači. Većina ih jela priprema od svježih sirovina tako da vam neće imati što poslužiti ako im banete s ulice. Dolazak je potrebno najaviti nekoliko dana prije kako bi na vrijeme mogli nabaviti potrebnu divljač iz obližnjih šuma.

BiobiaI na kraju, slijedeći Okuse prirode susrest ćemo specijalitete koji se uglavnom pripremaju od biljnih sirovina. Možemo okusiti posebne obroke od korova, jestivog cvijeća, klasične domaće pekmeze i sokove. Naravno i proizvođači koji dospijevaju u ovu rutu pripremaju mesnate i mliječne proizvode, ali isključivo tradicionalnim metodama, štiteći tako svoje zdravlje kao i zdravlje našega okoliša.

Sam projekt, naravno služi marketinškim ciljevima. S jedne strane, u okviru toga je ostvarena ova suradnja: informiranje proizvođača i restorana o inicijativi, njihov pregled (snimanje podataka, dozvole, prikladnost proizvoda i usluga, itd.), s druge strane, popularizacija ove suradnje: izrađena je web stranica www.pannonflavours.org preko koje zainteresirani mogu i kupovati, proizvodnja marketinških sredstava koji potpomažu rad samih proizvođača, odnosno publicitet kako bi sve to doprlo do šire javnosti.

Željka Balja

Tagged: , , , , , , , , , ,