Izložba ‘Impresije akcijskog’ Andre Grdinića otvorena je pred brojnim uzvanicima u zagrebačkoj Galeriji Josip Račić.
Uz uvodno obraćanje Branka Franceschija, ravnatelja Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, o prezentiranim umjetnikovim radovima govorio je muzejski savjetnik NMMU Željko Marciuš, koji uz autorstvo izložbe potpisuje i uvodnik u pratećem katalogu na hrvatskom i engleskom jeziku. Svoje likovne kompozicije Andro Grdinić opisao je kao dokumentaciju potrage za harmonijom i skladom pomoću alata koji se teško može kontrolirati, a to je jušna šeflja kojom nanosi boju na platno. Baš kao i u stvarnom životu, dodao je, taj sklad uvijek dolazi uz element slučajnosti.
Na izložbi otvorenoj do 30. travnja zagrebačka kulturna javnost ima priliku razgledati seriju recentnih Grdinićevih slika velikog formata u kombiniranoj tehnici. Dinamične kompozicije snažnog izražajnog naboja i čvrsto kontrolirane tektoničnosti, nastale su drippingom i prolijevanjem po platnu čime su uz likovni efekt odnosa boja i geste, stvoreni i efektni nanosi boja izrazitih taktilnih vrijednosti. U odnosu na prethodne cikluse, u novim radovima očigledna je redukcija i smirivanje geste te koncentracija na njen dramatični efekt. Kolateralna posljedica ovog pristupa je i reducirana paleta boja, uz nastavak upotrebe otvorenih tvornički postavljenih odnosa.
‘U složenoj tehnici Grdinićeve slike proizlaze, izrastaju, kombiniraju, produbljuju jedno u drugome i žive jedno uz drugo odražavajući vidove autorova svjesno-nesvjesnoga procesa stvaranja; predodžbe i manifestacije umjetnikove nutarnje slike koju preobražava u vibrantne i pulsirajuće materijske slike, a materija je ujedno energija što stvara tragove crteža i boje unutar energetskoga polja platna pridodajući im vlastiti divlje-ekspresivan, bodljikav i oštar, a koloristički raskošan ljudski dodir ili dodir zvijeri, koji je naizgled posve impulzivan, uređeno kaotičan i intuitivan, poput metode ekspresivnoga kontroliranog automatizma podjednako primjenjiva na poetiku nadrealizma iz kojega termin i potječe, svake vrste ekspresionizma, action paintinga, tašizma ili apstraktnoga ekspresionizma.’
(Željko Marciuš, iz uvodnika u katalogu izložbe koji je grafički oblikovala Ana Zubić).
L. Š. / Foto: Goran Vranić, NMMU