MSU: Umjetnička instalacija Žižić/Kožul

Muzej suvremene umjetnosti (MSU) u Zagrebu službeno je predstavio umjetničku instalaciju ‘Inflatable Realities’ umjetničkog tandema Žižić/Kožul i time obogatio svoju zbirku na otvorenom. Uz Žižića/Kožula do sada su radove postavili umjetnici Mrđan Bajić, Miroslaw Balka, Ivana Franke s Petrom Miškovićem i Studiom Up, Igor Grubić, Carsten Höller te Ivan Kožarić.
Damir Žižić i Kristian KožulUmjetnička instalacija ‘Inflatable Realities’ do sada je bila izložena u NO Galeriji Muzeja suvremene umjetnosti povodom samostalne izložbe Žižića/Kožula ‘Spektar’ te u javnom prostoru Korza u Rijeci ispred Malog Salona Muzeja moderne i suvremene umjetnosti.

Nasukanu hrpu čine luftići, kolutovi i druge kupališne igračke, redom izrađene od betona. Monokromni i tvrdi materijal, u kontrastu sa svojim obličjem i očekivanjem mekoće i podatnosti, sugerira podvojenost kao ključ za razumijevanje postranzicijske realnosti. Riječ je o raskoraku između službene slike i stvarnih situacija čiji je ekvivalent prštava turistička propaganda, s jedne, te zbilja betoniranog i plastificiranog priobalja s druge strane. Napuhana priča o uključivanju u društvo prosperiteta prometnuta devedesetih godina, danas se pokazuje kao iluzija. Nešto kao slijetanje na beton kako se tko dočeka…

Žižić-Kožul-instalacija Inflatable RealitiesTandem Žižić/Kožul čine Damir Žižić i Kristian Kožul, koji surađuju od 2013. godine. Samostalno su predstavljeni u prestižnim online platformama DIS Magazine i The Creators Project. Osvojili su nagradu [email protected], a njihov rad prepoznale su i prezentirale institucije kao Muzej suvremene umjetnosti, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Kuća Lauba u Zagrebu, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci te Schloss Roskow u Potsdamu. Sudjelovali su na 53. Annaleu u Poreču i Bijenalu industrijske umjetnosti u Labinu.

U radu kontinuirano mapiraju spektar faktora posttranzicijske stvarnosti u kojima se otkriva raskorak između ekonomsko-društvene stvarnosti i njezine prezentacije kroz različite mehanizme marketinške  industrije. U svojim projektima istražuju metode, forme i sadržaje kojima marketinška industrija servira ideje sreće i prosperiteta naizgled dostupne svakom pojedincu.

M. R. / Foto: John Pavlish

Tagged: , , , , , , , , , , ,