Kultura je najvrjedniji kapital koji zajednica može imati. Ona je temelj identiteta, razlog prepoznatljivosti i ključ dugoročne održivosti.
Upravo zato magazin The Culture Chronicle u svom novom izdanju donosi snažnu poruku: kultura nije samo povijest koju čuvamo, već proizvod koji stvaramo i razvijamo – danas i za budućnost.
Rovinj je grad koji već desetljećima gradi svoj identitet na spoju autentične baštine i modernog razvoja. On pokazuje da kulturni proizvodi mogu biti i turistički resurs i važan element zajedničkog identiteta.
Povratak orgulja sv. Eufemije nakon 35 godina tišine jasan je dokaz da kulturni kapital nije samo arhitektura, nego i simbol zajednice, povjerenja i kontinuiteta. Rovinjski pelinkovac, predstavljen u Kući pelinkovca, primjer je kako se tradicija može pretvoriti u snažan kulturni brend – iskustvo koje nadilazi običnu degustaciju i postaje živo nasljeđe. Kulturne i sakralne točke Rovinja, od crkve sv. Franje do muzeja i galerija, čine mrežu koja jasno pokazuje da je kultura ovdje sastavni dio svakodnevice i razvoja. Rovinj je time dokazao da kulturni proizvodi nisu sporedni sadržaji, nego glavni pokretač identiteta i privlačnosti destinacije.
Vrsar na svoj način pokazuje jednako snažnu poruku: veličina kulturnog proizvoda ne mjeri se monumentalnošću, nego značenjem. Mala gradska vrata Vrsara stoljećima su bila ulaz u svakodnevni život i upravo zato nose snažnu simboliku – kultura je ono što oblikuje zajednicu u detaljima, a ne samo u velikim pričama. Vrsar je grad koji svoj razvoj temelji na baštini, na prepoznatljivim urbanim strukturama i na autentičnosti koju prenosi posjetiteljima. Kao sponzor The Culture Chronicle, Vrsar potvrđuje svoju ulogu čuvara identiteta i promotora kulture kao proizvoda koji je jednako važan lokalnoj zajednici i globalnim gostima.
Od bukalete do supe, od kamenih zidova do povijesnih instrumenata – kulturni proizvodi nisu muzejski eksponati, nego živa iskustva. Oni su alati kojima zajednica pokazuje tko je, što čuva i što želi prenijeti.
Razvoj kulturnih proizvoda nije puka zaštita baštine. To je proces koji uključuje inovaciju, interpretaciju i suvremenu prezentaciju, kako bi prošlost postala relevantna sadašnjosti i privlačna budućnosti.
Radom na magazinu The Culture Chronicle, Rovinj i Vrsar jasno pokazuju da kultura nije trošak, nego investicija. Ona jača identitet, stvara novu vrijednost i gradi dugoročan ugled.
Rovinj – primjer kako se tradicija može razvijati i pretvoriti u brend koji povezuje lokalnu zajednicu i posjetitelje iz cijelog svijeta.
Vrsar – dokaz da i manja mjesta mogu biti nositelji snažnih kulturnih proizvoda koji prenose jasnu poruku o povijesti, identitetu i pripadnosti.
Naša misija je jasna: pokazati da kultura nije samo podsjetnik na ono što je bilo, već ključ onoga što dolazi poručuju iz The Culture Chronicle, koji ostaje vjeran svojoj ulozi – dokumentirati, predstavljati i jačati kulturu kao najvrjedniji proizvod Istre i njezinih zajednica. Kultura oblikuje prostor, ljude i iskustva. Kada se razvija kao proizvod, ona postaje snažan temelj identiteta i motor razvoja. Rovinj i Vrsar to prepoznaju – i zato su predvodnici u stvaranju kulture koja traje.
Magazin The Culture Chronicle jasno pokazuje da kulturni proizvodi nisu prošlost, nego budućnost. Oni su ono što čini destinaciju jedinstvenom, zajednicu snažnom i identitet neizbrisivim.
V. R. / Foto: Promo




