Seksualnost ne prestaje dijagnozom. Intima ne nestaje kemoterapijom. Ljubav ne odlazi operacijom. Jer tijelo i s dijagnozom – ostaje tvoje.
Upravo takva snažna, oslobađajuća poruka odjeknula je zagrebačkim hotelom Zonar povodom simpozija ‘Sex(i)dijagnoza – život, strast i borba protiv raka’, održanog na Svjetski dan borbe protiv raka jajnika.
Simpozij, koji su organizirale udruga Nismo same, agencija In Vida i Hrvatsko društvo za kolposkopiju i bolesti vrata maternice HLZ-a, okupio je žene koje su same prošle kroz dijagnozu raka, medicinske i psihološke stručnjake, kao i predstavnike beauty industrije – sve s istim ciljem: da spolno zdravlje žena oboljelih od raka postane tema bez srama, straha i tišine. Program simpozija donio je spoj stručnih panela, osobnih priča i sadržaja osmišljenih s pažnjom i nježnošću – kao podsjetnik ženama da se ne moraju odreći vlastite ženstvenosti, želja i užitaka.
Poseban dojam ostavio je Catrice beauty kutak, iza kojeg stoji glavni pokrovitelj simpozija. Sudionice su imale priliku posjetiti make-up stanicu poznatog vizažista Koste Miljkovića koji je, ne samo dijelio korisne savjete i demonstrirao brzinske trikove, već i pažljivo saslušao svaku ženu – jer ponekad je upravo ljepota taj prvi korak prema ponovnoj povezanosti sa sobom. ‘Ljepota ne mora biti luksuz – ona može biti terapija. Može biti štit, ali i most prema sebi. Na ovom događanju osjećao sam da činimo nešto puno veće od samog šminkanja’, rekao je Kosta, koji je bio i sudionik završnog panela.
Simpozij nije bio samo edukativan, već i izuzetno pažljivo osmišljen u svakom detalju – jer briga za ženu oboljelu od raka treba biti holistička. Tako je u Kutjevo kutku ponuđeno osvježenje u obliku Premium rosé vina, dok je Zott razveselio sudionike svojim Hungry proizvodima. Bipa kutak bio je posvećen njezi, dok su Vagisan i Bauerfeind ponudili korisne informacije i proizvode za podršku u svakodnevnom životu s dijagnozom. Pekarne Dinara osigurale su ukusne zalogaje za sve sudionike, a Cedevita je upotpunila dan zdravim i osvježavajućim vodama.
‘Ovaj simpozij nije samo edukacija – to je prostor hrabrosti, ranjivosti i istine. Mi ne govorimo o dijagnozama, nego o ženama koje žele živjeti, voljeti i osjećati se dobro u svom tijelu, usprkos i u inat bolesti’, izjavila je Ivana Vidušin, CEO agencije In Vida, koja je uz organizaciju događaja osmislila i njegov snažan vizualno-emotivni identitet.
‘Ova tema godinama je bila zanemarena – i u medicini, i u javnosti. Drago mi je da smo kao struka i društvo konačno došli do točke u kojoj možemo reći: spolno zdravlje žena nakon dijagnoze nije luksuz, već pravo. I potreba’, poručio je Dražan Butorac, jedan od suorganizatora i predsjednik Hrvatskog društva za kolposkopiju i bolesti vrata maternice HLZ-a.
I. K. / Foto: Bojan Zibar