Superbrands Hrvatska obratio se agenciji Hendal za provedbu istraživanja čiji je glavni cilj utvrditi percepciju i stavove potrošača prema brendovima podijeljenim u 23 kategorije. Uz manje modifikacije, istraživanjem su obuhvaćeni brendovi koje je ocjenjivalo i stručno vijeće: ocijenjeno je 670 brendova. Istraživanje je provedeno primjenom kvantitativne metode CAWI.
Ove su godine oznake podijeljene na dvije vrste. Jednu je dalo stručno vijeće, a drugu su formirali potrošači. Iako su na kraju priče svi potrošači, struka je sve gledala kroz prizmu četiri karakteristike: pouzdanost, razliku, kvalitetu i emotivni naboj. Potrošači su gledali kroz prizmu svojih osobnih preferencija s naglaskom na ove osobine ali i na osobni dojam. 250 brendova nagrađeno je Superbrands statusom s oznakom Consumer.
Zagrebačka agencija Dhar Media, vlasnik službene licence za Superbrands Hrvatsku i Sloveniju, pokrenula je u ožujku magazin o kulturi brendiranja – Brend kultura u kojem možete pročitati sve o tom istraživanju.
‘Prvenstvena razlika leži u imidžu proizvoda koji mora biti dobro definiran i kvalitetno komuniciran. Potrošači trebaju osjetiti vezu s proizvodom, osjećati se dobro i ponosno jer koriste taj proizvod. Naravno, o kategoriji proizvoda te posebno ciljnoj skupini ovise druge karakteristike koje treba komunicirati’, izjavljuje Marijana Plovanić, direktorica agencije Hendal za magazin Brend kultura
‘Svijest o ulozi brendiranja i investicija u cijeli njegov proces, u Hrvatskoj je još uvijek nedovoljna. Često se na brendiranje gleda kroz dijelove koji sačinjavaju cjelokupni proces. Najčešće izostaje kvalitetno strateško planiranje i dobra komunikacijska strategija. U dinamičnom tržišnom okruženju nerijetko se zanemaruje lakoća kojom je moguće izgubiti jednom dosegnutu poziciju na tržištu. Zato je uvijek potrebno dodatno istaknuti pomno građenu kvalitetu, različitost, pouzdanost i emociju. Superbrands oznaka jasan je odraz stava stručnjaka i potrošača i najbolji način da još jednom istaknete da imate upravo ono što vaš kupac očekuje’, izjavila je Vesna Sekalec, direktorica Superbrands projekta za Hrvatsku i Sloveniju
‘Pažljivo osmišljenom strategijom možemo utjecati na svakog potrošača, definirajući u njoj neke neopipljive razlike koje će dobiti konzumacijom usluge ili korištenjem određenog proizvoda. Stoga je korištenje Superbrands znaka logičan nastavak svake komunikacije’, kaže Lea Brezar, direktorica agencije Dhar media.