Najveći regionalni plesni festival, 31. Tjedan suvremenog plesa, održat će se od 28. svibnja do 7. lipnja u Zagrebu, Rijeci i Karlovcu. Centralna lokacija festivala bit će Zagrebački plesni centar u Ilici 10, a ostale lokacije su HNK, MSU, HDLU, ZKM i &TD, dok će izvedbe u Rijeci biti u dvorani Filodrammatica na Korzu, a u Karlovcu u dvorcu Stari grad Dubovac.
Festival će otvoriti Studio za suvremeni ples s premijerom predstave ‘Pokret-ač’ u kojoj se koreografkinja Aleksandra Janeva Imfeld bavi propitivanjem originalnosti, kopiranjem i vlasništvom nad idejama, nakon čega slijedi koncert mlade perspektivne glazbene skupine Mind Itches na krovu Zagrebačkog plesnog centra. Večer će završiti s humorom ispunjenom solo predstavom mađarskog autora Milána Újvária ‘From the Waltz to the Mambo’, višestrukom nagrađivanom koreografijom u produkciji austrijskog Radioballeta.
U Hrvatskom narodnom kazalištu bit će prikazani radovi triju velikih, svjetski afirmiranih plesnih kompanija – Ultima Vez, Candoco i Batsheva. Pioniri u mijenjanju percepcije te nametanju pravila ravnopravnosti osoba sa i bez invaliditeta, integrirana plesna kompanija Candoco gostuje s predstavama ‘Set and Reset / Reset’, novim uprizorenjem legendarne predstave ‘Set & Reset’ Trishe Brown postavljene još 1983. godine te ‘Notturnino’, humorističnom i poetskom predstavom inspiriranom dokumentarcem ‘Toskin poljubac’ o umirovljenim opernim pjevačima, koreografa Thomasa Hauerta. Izraelski Batsheva Dance Ensemble dolaze s predstavom ‘MAX’ u kojoj koreograf Ohad Naharin spajajući pokret i glazbu koji se uzajamno nadopunjavaju, prikazuje vlastiti alter ego u Maxim Warratu, međunarodno afirmiranom glazbeniku.
Jedno od najutjecajnijih imena u suvremenom plesu, belgijska kompanija Ultima Vez, i koreograf Wim Vandekeybuys dolaze s novom postavom predstave ‘What the Body Does Not Remember’. Inače, ova predstava napravljena je 1987. godine kada je fascinirala svijet i bila nagrađena prestižnom nagradom Bessie Awards te postala jedan od legendarnih radova ključnih za oblikovanje povijesti suvremenog plesa. Predstava je na svjetskoj turneji od prošle godine.
Iranac Hooman Sharifi, koji radi i živi u Norveškoj, sa svojom Impure Company predstavit će se s najnovijom produkcijom ‘On the Way to Order’ u kojoj istovremeno razmatra teme samožrtvovanja, žalovanja i ljubavi.
Upoznat ćemo rad mladog španjolskog koreografa Sharona Fridmana, koji proteklih godina plijeni pažnju svjetske javnosti, a dolazi u Zagreb s dvije izvedbe – ‘Hasta dónde…?’ koja je 20-minutni izvadak iz produkcije ‘Al menos dos caras te Caída Libre’ (‘Slobodan pad’), predstavom kroz koju istražuje osnovnu karakteristiku ljudske naravi – preživljavanje. Kompanija će održati i kreativnu plesnu radionicu ‘Prema slobodnom padu’ nakon koje će odabrati dio plesača koji će sudjelovati u izvedbi u Zagrebu.
Pedro Pauwels iz Francuske, bivši prvak baleta Pariške opere, koji se vratio plesu nakon što je dva mjeseca proveo u induciranoj komi, dolazi s predstavom ‘Sors’. U Zagreb se ponovno vraća Billy Cowie, renomirani škotski umjetnik, koji u izvedbi ‘Art of Movement / Dark Rain’ sa svojim plesnim minijaturama spaja ples i 3D tehnologiju.
Nadalje, festival u suradnji s Queer Zagreb dovodi nizozemske koreografe: Mor Shanija koji će izvesti ‘Love-ism’, inspiriranu knjigom Ericha Fromma ‘Umijeće ljubavi’, te Jana Martensa s predstavama ‘The Dog Days Are Over’, ‘Ode to the Attempt’ te ‘Sweat Baby Sweat’.
Ove godine, Tjedan suvremenog plesa je domaćin dva EU projekta – Beyond Front@: Bridging New Territories te Unlimited Access. U sklopu projekta Beyond Front@ predstavit će se plesač koreograf Jonah Boaker u okviru sada već tradicionalnog programa Dance Communication Lab (DCL), s prezentacijom djela ‘Other Myths / The Rebel’ (and other myths) koja je realizirana kroz međunarodnu suradnju pet plesača iz Hrvatske, Mađarske, Austrije, Slovenije i Velike Britanije. Između ostaloga, nastupit će i austrijska umjetnica Claire Granier u koreografiji Georg Blaschkea, uz poznatog bubnjara Niki Dolpa, a mađarski Radioballet će osim spomenutog sola ‘From the Waltz to the Mambo’ nastupiti i s duetom The Nature of Love. U okviru ovog projekta održat će se i okrugli stol o međunarodnoj suradnji te europskim projektima.
Unlimited Access je još jedan EU projekt u kojem sudjeluje Hrvatski institut za pokret i ples, a koji promiče ravnopravnost osoba s invaliditetom u plesnoj umjetnosti. Na festivalu će se kroz predstave ‘Candoca’ i radionicu koju će oni voditi, predstave hrvatskog integriranog kolektiva IMRC te Pedra Pauwelsa, te okrugli stol i razgovor u Zagrebu i u Rijeci na temu inkluzije u plesnoj umjetnosti osvrnuti na važnost senzibiliziranja javnosti i poticanja ravnopravnosti osoba s invaliditetom u umjetnosti.
Upravo će spomenuti Integrirani kolektiv za istraživanje pokreta – IMRC iz Zagreba imati premijeru predstave Magnolija (ili prkos) & From body to body u Zagrebu i u Rijeci, kao i Zagrebački plesni ansambl koji će premijerno izvesti Rekvijem for Z. u koreografiji Snježane Abramović Milković te progovoriti o prolaznosti na sceni i van nje.
U prvom dijelu festivala koji je posvećen Hrvatskoj koreografskoj platformi predstavit će se autori; Marjana Krajač s ‘Koreografskom fantazijom br. 1’ koja će se izvoditi na krovu ZPC-a, Melita Spahić Bezjak iz Karlovca s predstavom ‘110 = Quartet of two’, te riječki Trafik s izvedbom 15 minuta ‘Trafika/slave’ koji će na festivalu proslaviti 15 godina postojanja. Također ćemo imati prilike pogledati novu verziju popularne produkcije ‘Love Will Tear Us Apart’, kao i novu produkciju skupine de Facto u suradnji s njemačkom autoricom Isabelle Schad. Novi mladi autori koji će nastupiti na festivalu su: Matea Bilosnić s izvedbom ‘This is you?’, Rina Kotur & Ivana Vratarić s ‘deKODerom’, Andrea Solomun & Ema Janković s predstavom ‘Prison of Decision’ te riječki duet Ivana i Marko Kalc, s predstavom ‘Braća Kalc – kamo sve to vodi’?
Riječka publika će od 2. lipnja, osim spomentog IMRC – Integriranog kolektiva za istraživanje pokreta, imati priliku pogledati hit predstave prošle sezone Zagrebačkog plesnog centra – ‘Đubrad prokleta!’ studija Tras u suradnji s Natalijom Manojlović,’ Love Will Tear Us Apart’ deFacta, Masa dance company s predstavom ‘Ti’ te ‘Hermafroditi duše’ Žaka Valente.
Uz raznovrsni izvođački, festival nudi i bogati popratni program, poput radionica koje su otvorene građanima kao i profesionalnim plesačima: ‘Love-ism’ koju će voditi Mor Shani, integrirane plesne radionice koju će voditi Candoco te radionice Sharona Fridmana. Sudjelovanjem u radionicama Sharona Fridmana i Mor Shanija, građani imaju priliku nastupiti u djelima ovih autora! Tijekom drugog dijela festivala, građani će moći plesati u plesnjacima koji će biti organizirani u vrtu Zagrebačkog plesnog centra i ispred Muzeja suvremene umjetnosti u predvečernje sate, te će biti organizirane radionice tanga, salse i hip-hopa. Nadalje, održat će se kritički parkour pod nazivom ‘Vole li mediji ples?’ koji će voditi Katja Šimunić te koncerti na otvaranju i zatvaranju festivala.
Pročitajte još: 31. Tjedan suvremenog plesa