Uključi savjest: Kampanja protiv maloljetničkog alkoholizma

U zagrebačkom Matis baru predstavljeno je novo izdanje društveno odgovorne kampanje ‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’, čiji je cilj upozoriti javnost na štetnost maloljetničke konzumacije alkohola.U sklopu kampanje, koju provodi Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja, koje djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, predstavljen je online Vodič za roditelje. Cilj Vodiča je osnažiti kompetencije roditelja te pridonijeti prevenciji konzumiranja alkohola mladih, a izrađen je u suradnji s Udrugom Ti si OK, koja pruža podršku djeci i mladima s problemima u ponašanju.

‘Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja već šestu godinu provodi kampanju Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne kako bi doprinijelo rješavanju problema maloljetničke konzumacije mladih. Ove su godine naše poruke osobito usmjerene prema roditeljima i osoblju koje radi u trgovinama te smo ponosni što su nam se u našim naporima pridružila i četiri velika trgovačka lanca. Kako bismo dosegli još veći broj ljudi u Hrvatskoj, ostvarili smo suradnju i s influencerima, ujedno i roditeljima tinejdžera, čime želimo dodatno osvijestiti sugrađane o štetnosti maloljetničke konzumacije alkohola’, istaknula je Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja.

Sonja Jarebica, Ljudmila Bratko Gašpić, Božica Marković i Lana Pavić

Kampanju su podržali Konzum, Kaufland, Spar i Metro, u čijim će trgovinama diljem Hrvatske biti istaknuti edukativni posteri i naljepnice koje upozoravaju na dosljednu primjenu zakonskih propisa o zabrani prodaje i posluživanja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Predstavljanju su se pridružili i ambasadori kampanje, voditeljica Lana Pavić, pjevač Saša Lozar i sociolog Bruno Šimleša, ujedno i roditelji tinejdžera. Šimleša je pritom istaknuo kako roditelji često griješe kad ne razgovaraju o potencijalno škakljivim temama sa svojom djecom jer, smatra, bolje je da djeca uče od roditelja, ali je važno i da razvijaju osjećaje uzajamnog povjerenja kako bi ih dijete ili njihovo društvo mogli uvijek nazvati ako se nađu u problemima.U sklopu kampanje predstavljeno je i istraživanje ‘Izazovi, potrebe i prepreke roditelja u vezi konzumacije alkohola kod tinejdžera’, rađeno u suradnji s agencijom Valicon. Riječ je o istraživanju fokus grupama s roditeljima tinejdžera od 13 do 18 godina, koji smatraju da je komunikacija s djecom najvažnija, a puno razgovara o osjetljivim temama kao što je alkohol kod djece stvara odnos povjerenja, a kod roditelja osjećaj da znaju što im djeca rade.

Nadalje, istraživanje je pokazalo da roditelji imaju negativan stav prema opijanju i prekomjernoj konzumaciji alkohola mladih te ne podržavaju one roditelje koji djeci kupuju alkohol za tulume. Roditelji najčešće iskreno vjeruju svojoj djeci na riječ kada kažu da nisu pila ili da su malo pila, ali i da neka druga djeca, a ne njihova, imaju više problema s alkoholom.

Uočene su i promjene u odgojnim obrascima, pa tako današnji roditelji tvrde kako njihovi roditelji nisu bili toliko uključeni u njihov život te da se manje o tome razgovaralo i općenito su roditelji manje znali. S druge strane, istraživanje je pokazalo kako današnji roditelji otvorenije razgovaraju sa svojom djecom, uključujući i o alkoholu.

Upravo je zato u sklopu kampanje izrađen i Vodič za roditelje, potpuno prilagođen roditeljima adolescenata koji doprinosi komunikaciji s djecom, pojašnjava njegova autorica Sonja Jarebica, magistra socijalne pedagogije iz Udruge Ti si OK. Vodič otkriva zašto alkohol nije za maloljetnike te pruža informacije o tome kako odgojno postupati, kada i kako argumentirano razgovarati s djecom uzimajući pritom u obzir sve specifičnosti adolescencije te kada i gdje zatražiti stručnu pomoć.

M. A.


Tagged: , , , , , , , , , , ,