Urbani vrt na krovu Drvenog nebodera u novom ruhu

IKEA Hrvatska u povodu Dana planeta Zemlja ponovno je zasadila urbani vrt na krovu jednog od najljepših zagrebačkih nebodera koji je projektirao Drago Ibler, poznatog kao Drveni neboder. Također, najavljeno je otvaranje prijava za Hacking IKEA natjecanje koje će začiniti ovogodišnje, drugo izdanje festivala Design District Zagreb.U ozelenjivanju oaze u srcu užurbanog grada doprinijeli su mališani zajedno s voditeljicom radionice održivog vrtlarenja Majom Subotić Šušak, koja je i sama sudjelovala u projektiranju i održavanju IKEA urbanog vrta, a ove godine koordinira Zeleni program u sklopu festivala Design District Zagreb. ‘Festival Design District
Zagreb i ove godine jamči bogat, uzbudljiv i raznolik program koji će tijekom šest dana ponuditi nove aspekte i načine konzumacije kulturnih sadržaja, kroz i u okviru javnih prostora. Novost ovogodišnjeg Festivala je programska cjelina Zeleni program. Ideja je sve zelene sadržaje ujediniti u zasebni segment unutar kojeg će biti izloženi projekti koji pridonose obazrivom i funkcionalnom korištenju resursa u Dizajn distriktu. Program će se održati u Ratkajevom prolazu pod imenom Zeleni Ratkaj, a zamišljen je kao prikaz idealnog održivog grada po mjeri čovjeka koji zadovoljava sve segmente za kvalitetan urbani život — u socijalnom, ekološkom i ekonomskom smislu. Ratkajev prolaz transformirat će se u mjesto za opuštanje i druženje, a pomoću alternativnih sadržaja približiti nove oblike održivosti koji pridonose općem dobru te potiču na promišljanje o društvenim promjenama u gradu’, izjavila je Maja Subotić Šušak.

Više detalja o drugom Hacking IKEA natjecanju, na koje se do 17. svibnja putem web stranice mogu prijaviti svi zaljubljenici u IKEA proizvode i DIY (Do it yourself), dizajneri, ali i entuzijasti, otkrio je Igor Štefanac, PR menadžer IKEA Hrvatska.

‘Nakon uspješnog prvog prošlogodišnjeg Hacking IKEA natjecanja, ove smo se godine odlučili usmjeriti na nove navike i rituale koje većina ljudi razvija kako bi si olakšali užurbanu svakodnevicu. Naime, naš svakodnevni život uvelike se promijenio, fleksibilniji je, a dinamika socijalnih interakcija je drugačija. Primjerice, kuhinja više nije samo mjesto za pripremanje obroka, već može biti i ured, mjesto za servisiranje bicikla ili druženje s članovima obitelji. Zato ovim natječajem želimo potaknuti građane da ne slijede velika očekivanja i tuđa mišljenja, već svoj dom prilagode vlastitim potrebama i željama. Naše istraživanje Life at Home pokazalo nam je da svaki treći stanovnik Zagreba voli izrađivati, prepravljati i sastavljati stvari za svoj dom, stoga pozivam sve kreativce i profesionalce da se prijave na Hacking IKEA natjecanje i na svoj, jedinstven način, prenamijene ili dorade postojeće IKEA proizvode kako bi oni dobili novu ili dodatnu funkciju u domu’, istaknuo je Igor Štefanac.

Imena finalista natječaja bit će poznata 19. svibnja, a odabrat će ih profesionalni dizajneri i predstavnici tvrtke IKEA na temelju motivacijskog pisma i referentnih radova. Nakon odabira, finalisti će u suradnji s mentoricama, dizajnericama Ninom Bačun i Ivanom Fabrio, razraditi ideju hakiranja željenih IKEA proizvoda, a finale natjecanje održat će se 13. i 14. lipnja, za vrijeme trajanja festivala Design District Zagreb. Pobjednik koji će biti poznat 15. lipnja, osvojit će IKEA darovnu karticu te putovanje na manifestaciju Democratic Design Days, u švedskome gradu Älmhultu gdje je smještena IKEA of Sweden AB, zadužena za dizajn i razvoj IKEA asortimana. Za ostale finaliste IKEA je osigurala vrijedne darovne kartice.

Rezultati istraživanja Life at Home

Predstavljeni su i rezultati istraživanja Life at Home, koje je IKEA provela u domovima ljudi u 13 svjetskih metropola, među kojima je i Zagreb, kako bi saznala više o njihovim potrebama, navikama i osjećajima vezanima uz dom. Istraživanje je pokazalo kako osjećaj doma Zagrepčani, kao i stanovnici drugih svjetskih gradova, najčešće povezuju s određenim mirisom, a većina Zagrepčana, njih 76%, stvara osjećaj doma puštanjem glazbe koju vole. Četiri od pet Zagrepčana čisti svoj dom barem jednom tjedno, a kada odlazimo nekom u posjetu, 2/3 Zagrepčana očekuje da dom odražava ljude koji žive u njemu, ali i da bude uredan.

M. G.


IKEA urbani vrt na krovu Drvenog nebodera


Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,