U zagrebačkom baru Pri Nami, na Zakmardijevim stubama, predstavljen je novinarima, vinskim znalcima i suradnicima drugi broj prvog hrvatskog digitalnog vinskog časopisa Vinske zvijezde.
Nastao je proširivši se od istoimenoga vinskog ocjenjivanja na interaktivnu platformu, koja se i dalje bazira na najbolje ocijenjenim vinima, uz pregršt dodatnih vinskih i srodnih tema. Časopis je nastao pokrenut idejom Darka Posleka, fotografa i grafičkog dizajnera koji je, uvidjevši grafičke i ine mogućnosti platforme za vinske teme, predložio suradnju fotografu i vinskom znalcu Juliju Frangenu i Mariji Vukelić, vinskoj stručnjakinji i promotorici.
Ovaj ružičasti broj bio je prigoda da se predstavi ideja, sadržaj i forma – to je jedina vinska platforma na kojoj se može čitati o odličnim hrvatskim vinima, saznati novosti iz svijeta vina ali istodobno i povezivati, preporučiti, gledati, slušati i kupovati proizvode i usluge – nudi sve što nosi digitalno doba. Inovativnost i jedinstvenost se može opisati pridjevima: originalan (jedini digitalan vinski časopis u Hrvatskoj; digitalan – dostupan svima u bilo kojem trenutku, s bilo koje platforme (računalo, mobitel, tablet); interaktivan – osim čitanja sadržaja, čitatelj istovremeno ima mogućnost pregledavanja videa, online kupnje proizvoda, posjećivanja web stranica, primanja informativnih i edukativnih newslettera, sudjelovanja na društvenim mrežama; moderan – u potpunosti je usklađen s današnjim trendovima komunikacije (povezan s mrežama i kanalima Facebook, Instagram, YouTube), besplatan – bez mjesečnih pretplata – i ekološki, bez printa (osim na zahtjev) – te, slijedom navedenoga, s fantastičnim promotivnim mogućnostima.
Predviđeno je da izlazi svaka dva mjeseca, a između dva broja, čitateljima će se slati newsletter s novostima i najavama iz vinskoga svijeta. Dva posebna izdanja planirana su za Uskrs i Božić, bavit će se tradicionalnim receptima i sljubljenim vinima za blagdane. Najviše prostora posvećeno je hrvatskim vinarima i vinima koji sudjeluju na ocjenjivanjima Vinske zvijezde.
Urednica Marija Vukelić predstavila je sadržaj drugoga ‘Ružičastoga’ broja, napomenuvši da je prvi broj bio probni i da je u njemu bilo dosta njezinih već ‘recikliranih’ autorskih tekstova i rubrika čije su teme vječne (Vino na visokoj peti, Razgovori o vinu, Vino i riječi). Budući da je čitanost bila iznimno visoka, ekipa Vinskih zvijezda, nedugo nakon prvog izdanja u ožujku, u travnju je objavila posebno izdanje za Uskrs u suradnji s food blogerima i influenserima (Sandra Rončević, Tanja Pastuović Klaić, Gladni Mile i Suzy Josipović Redžepagić) te je 10. svibnja izašao i drugi broj pokazavši raznolikost tema i stručnost svih suradnika.
Uz središnje mjesto posvećeno nagrađenim vinima s ocjenjivanja, ostale su stalne rubrike iz prvoga broja ‘Najave i događaji’, ‘Razgovor o vinu’, Mladi & vino, ‘Vinska regija/podregija/terroir’; ‘Sorte vina’, ‘Vinska radionica’, ‘Vino& riječi’; ‘Vino & civilizacija’; ‘Vino& business’, ‘Francuski & vino’, ‘Edukacija’, ‘Jaka alkoholna pića’, ‘Bluez Dibiduz’, ‘Mali vinski leksikon’. Nove rubrike su ‘Priče iz Istre i okolice’ sommeliera Emila Perdeca, ‘Zadarsko vinsko pero’ vinske stručnjakinje i kolumnistice Zadarskog lista Manuele Plohl, ‘Vinske priče iz Slavonije’ novinara i publicista Željka Garmaza, ‘Prirodna vina’ enologinje i vinske promotorice Nine Štulić, ‘O pivu iz pivnice’, novinara Gorana Gazdeka, ‘Čokoladne mušice’ Sanje Vladović, certificirane kušačice čokolade, ‘Masline i maslinarenje’ stručnjakinje i ocjenjivačice maslinovih ulja Anje Novoselić: O ženama i vinu piše Mirjana Maksimović vinska stručnjakinja iz Vojvodine, a ‘Začin na pravi način’ imat će više autora. Predstavljen je i crtani lik Grozdek, našega poznatog karikaturista Stiva Cinika koji će nam pričati svoje pustolovine putujući kroz vinske regije Hrvatske i svijeta – u stripu.
Časopis se distribuira putem newslettera na mailing liste koje uključuju HoReCa sektor; vinare i vinogradare, maslinare, turističke zajednice te vinoljupce i vinoznalce. Pojedini tekstovi mogu se ekstrahirati u obliku objava pa tako platforma funkcionira i kao web stranica: ti se tekstovi mogu dijeliti samostalno po društvenim mrežama i dodatno promovirati. Budući da je besplatan za čitatelje, časopis se financira putem reklama i promotivnih sadržaja. Sljedeći broj se najavljuje za početak srpnja, nakon Ljetnog ocjenjivanja vina koje će biti i glavna tema broja.
Važno je naglasiti da se dosadašnja tri izdanja Vinskih zvijezda mogu ‘skinuti’ s platforme issuu i staviti u vlastito računalo ili mobilni telefon te potom čitati i kad nema interneta dio po dio – potpuno besplatno. Ipak internet je važan jer se veliki dio sadržaja može gledati na linkovima za video. Časopis koji se čita, gleda, kojim se linka – i kupuju usluge i proizvodi. Moderan i jedinstven. Jeste li ga pročitali?
Z. R. /Foto : Julio Frangen, Darko Poslek, Ognjen Karabegović