Vinarija Kotari, smještena u zadarskom zaleđu Ravnih Kotara, otvaraju vrata u svijet u kojem se ekologija, tradicija i inovacija skladno spajaju.
Na prezentaciji u zagrebačkom diWine Clubu ovaj brend je pokazao kako odražava ne samo duh zadarskog zaleđa nego i strast prema izvrsnosti. Vinarija Kotari, kao nasljednik Mas-Vina, ostavila je dojam brenda s velikim ciljevima i jasnom vizijom, ne samo zbog vrhunskih vina i maslinovih ulja već i zbog snažne posvećenosti ekološkoj proizvodnji.
Na promociji su sudjelovali Stanka Jagar, predstavnica vinarije; renomirani enolog Robert Brkić i prodajni predstavnik Saša Zec, koji su s entuzijazmom prenijeli priču o stvaranju, uspjehu i novom početku kroz rebranding vinarije.
Posebno je zanimljiva Stankina priča o počecima vinarije. Njezin otac Željko Uzelac i njegov poslovni partner Rade Bobanović, 2006. godine investirali su u 11 hektara vinove loze i 40 hektara maslina na tom području. Danas, vinarija Kotari s ponosom njeguje ekološku proizvodnju, a svaki korak – od polja do boce – prati se s posebnom pažnjom prema prirodi. Zaista puno truda, posvećenosti i ljubavi stoji iza svakog vina i maslinovih ulja nastalih iz ovih vinograda i maslinika.
‘Brend Kotari nazvali smo prema lokaciji na kojoj su smješteni naši vinogradi i maslinici. Riječ je o vinogorju Benkovac-Stankovci, jednom od najpogodnijih područja u Hrvatskoj za uzgoj vinove loze. To je mjesto koje nazivamo domom i gdje priča počinje i završava – od sadnje vinograda i maslinika, pa sve do finalnog proizvoda’, pojašnjava Stanka Jagar, predstavnica vinarije i brend menadžerica.
Prilikom degustacije vina Kotari mogao se osjetiti duh tog specifičnog podneblja. Njihov Kotari Cuvée Crveni, spoj merlota, cabernet sauvignona i shiraza, bogat je i elegantan, dok je Kotari Merlot pokazao autentičnost terroira na jedan profinjen način. Vinarija je najavila i nova vina – od prestižnog Cuvée Selectiona do Roséa, bijelog Blanc de Noira te autohtonih crljenka i maraštine. Od Roberta Brkića, enologa vinarije, moglo se saznati koliko pažnje posvećuju svakom detalju, od kapljičnog navodnjavanja pa do kontrole alkohola u vinu – sve kako bi vino zadržalo balans i svježinu.
‘Svaki proizvod koji dolazi iz Kotara može se pratiti od samog polja do finalnog uratka – ekološki, prirodno i odgovorno. Od prvog dana imamo certifikate koji jamče našu posvećenost prirodnim praksama, a podrazumijeva se da ćemo tu praksu zadržati i nadalje’, objašnjava Stanka.
Vanja Cuculić, poznat po redizajnu etiketa za brojne hrvatske vinarije, stvorio je etikete i za Vinariju Kotari koje odišu modernom energijom i autentičnom pričom. Ovaj dizajn ne samo da privlači poglede, već prenosi vrijednosti koje Kotari želi komunicirati – kvalitetu, autentičnost i snagu terroira.
Maslinova ulja također su pažljivo osmišljena, od boje etikete do okusa. Ulje Kotari su kupaža dalmatinskih sorti, dok su Kotari Pikant s intenzivnijim istarskim sortama.
‘Vinogradi Kotara imali su sreću i privilegij od samih početaka biti u kontroliranoj ekološkoj proizvodnji, što samo po sebi postavlja više standarde prilikom kontrole kvalitete nego kada je riječ o konvencionalnom uzgoju. No, u ovim vinogradima je bitan faktor i navodnjavanje, koje se provodi tzv. metodom kap po kap. Ono nam omogućuje i regulaciju kasnije količine alkohola u vinu, faktor koji uslijed klimatskih promjena postaje sve teže kontrolirati’, pojasnio je Robert Brkić, enolog koji je kreirao Crveni Cuvée.
‘Naš stari brend Mas-Vin proslavio se brojnim nagradama, naročito za crna vina. Najnagrađivaniji predstavnik vinarije je Crljenak, ponosni nositelj Decanterovog srebra. Riječ je o vinu bogatog voćnog okusa, s notama koje ga čine posebnim za naš terroir i koje osvaja na prvi gutljaj’, dodala je Jagar
S obzirom na viđeno i doživljeno, očito je da Kotari tek započinje svoju vinsku priču na hrvatskom i inozemnom tržištu. Njihova vina i maslinova ulja već se mogu naručiti direktno, a uskoro ih se može očekivati na policama trgovina i u restoranima diljem Hrvatske.
Kotari su dokaz da tradicija, inovacija i ekološka svijest mogu zajedno stvarati vrhunske proizvode koji oduševljavaju na prvu.
‘HoReCa sektor već sada pokazuje interes za novu vinsku liniju Kotari, no vjerujem kako ćemo pravo pozicioniranje doživjeti na proljeće, kada je u planu puštanje bijelih i rose vina, koja će kompletirati paletu proizvoda. Kotari nude gastronomski zahvalna vina koja mogu pratiti jelovnike restorana od predjela do deserta te sam uvjeren kako će ugostitelji to vrlo brzo prepoznati’, komentirao je prodajni predstavnik Saša Zec.
M. T. / Foto: diWine