Zlatna košarica: dm najbolji trgovac, a Podravka proizvođač

Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, svečano je dodijeljena u organizaciji magazina i portala Ja trgovac u sklopu Weekend Food Festivala u Rovinju.

Ovu prestižnu nagradu za poslovnu 2023. godinu ponio je Cromaris kao društveno odgovorna kompanija godine, RIS je tehnološki dobavljač godine, dok je najbolji proizvod godine osmislila Podravka – Čokolino Dark. Koprivnička prehrambena kompanija Podravka ujedno je i Proizvođač godine, dok je najbolji mali trgovac Mrkvica iz Zagreba. Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2023. godini, osvojio je drogerijski lanac dm.

‘Zlatna košarica i u svom devetom izdanju dodjeljuje se istaknutim predstavnicima u djelatnostima maloprodaje i proizvodnje robe široke potrošnje prepoznavajući pritom i tehnološke subjekte koji doprinose razvoju oba spomenuta gospodarska sektora. Želim zahvaliti svim prijavljenim kandidatima za natječaj Zlatna košarica 2024 te ujedno čestitati pobjednicima koji su se u prošloj godini pokazali kao primjeri izvrsnosti i koje je naš stručni žiri ocijenio najboljima u šest nominiranih kategorija”, rekao je Maroje Sabljić, direktor i glavni urednik magazina i portala Ja trgovac.

U glavnoj kategoriji Zlatne košarice naslov trgovca godine osvojio je dm, kojemu je to treća titula jer je najbolji u ovoj kategoriji bio 2017. i 2022. godine. Žiriju nije bilo laka odluka jer je konkurencija u finalu bila izuzetno jaka, ali su prošlogodišnji pobjednici Konzum i Studenac ovoga puta morali stisnuti ruku dm-u koji je ponio titulu Trgovac godine u 2023.

Nakon 2016. i 2019. godine Podravka je po treći puta odnijela primat u kategoriji Proizvođač godine osvojivši ovu prestižnu nagradu ispred tvrtki Cromaris i Naše klasje. Tijekom protekle godine, Grupa Podravka nije samo ostvarila značajan rast prihoda i neto dobiti, već je napravila i značajne iskorake u modernizaciji i transformaciji poslovanja te je implementirala i dvije nove strategije – Strategiju održivog poslovanja i Nutritivnu strategiju, što je vrednovao i žiri Zlatne košarice.

Društveno odgovorna kompanija godine je Cromaris koji je u protekle tri godine osvajao priznanja za najboljeg proizvođača, a ove godine su posebno prepoznata njegova ostvarenja u području održivosti i društvene odgovornosti. U finale su se plasirali višestruki osvajači ove kategorije u proteklim godinama – dm i Dukat.

Osim nagrade za najboljeg proizvođača, koprivnička Podravka u svoje vitrine nosi i Zlatnu košaricu za najbolji proizvod – Čokolino Dark. Ova je slatka inovacija dobila najviše glasova u finalu, gdje su se plasirali Orgula Junior BIO i PIK Slow Cooked Selection.

Mali trgovac godine je zagrebačka Mrkvica koja je time ponovila svoj uspjeh iz 2019. godine kada je također bila najbolji mali trgovac u Hrvatskoj. Prošlogodišnji pobjednik Kredenca i trgovina Lokalitet ušle su u finale ove kategorije, ali Mrkvica je ipak ostvarila malu prednost.

U šestoj kategoriji Tehnološki dobavljač godine žiri je najviše glasova dao kastavskoj tvrtki RIS koja je tako po drugi puta osvojila priznanje za najboljeg tehnološkog dobavljača za maloprodaju i industriju robe široke potrošnje (pobijedili su i 2019. godine). Geld data se kao i prošle godine uspjela probiti do samog finala, ali je ostala za nijansu uskraćena za osvajanje nagrade, a nije daleko bila ni tvrtka Špica Sustavi.

Sve kategorije nagrada odnosile su se na ostvarenja u poslovnoj 2023. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganja u proizvodne pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unapređenju sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.

Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje tržišta NIQ, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, konzultantske kuće PwC, Ekonomskog instituta Zagreb, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sektorskih institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja trgovac.

M. B. / Foto: Promo


Tagged: , , , , ,