Anketa: Olimpijsko uzbuđenje u srednjoj Europi

CEPER je proveo istraživanje tržišta i ispitao interes za nadolazeće Ljetne olimpijske igre u Francuskoj.

Istraživanje otkriva različite razine entuzijazma u 12 europskih zemalja. Naglašava značajne varijacije u tome kako različite populacije planiraju pratiti događaj.

Makedonija se pojavljuje kao zemlja s najvećim entuzijazmom, s 52% ispitanika koji su naveli da će pozorno pratiti Igre. Sličan, veliki interes zabilježen je u Sloveniji i Hrvatskoj, gdje je 47% odnosno 45% stanovništva pokazalo namjeru za gledanje olimpijskih događaja. Rumunjska i Austrija pokazuju najmanji interes za Igre, s 52,8% Rumunja i 45,74% Austrijanaca koji su izjavili da neće gledati natjecanja.

Očit je snažan osjećaj nacionalnog ponosa jer mnogi ispitanici radije gledaju olimpijske događaje upravo kada se natječu njihovi nacionalni sportaši. Srbija prednjači u ovom selektivnom trendu gledanosti s 36% ispitanika zainteresiranih isključivo za nastupe svojih nacionalnih sportaša. Iza njih je Poljska s 35%, a Češka s 31%, što pokazuje da je značajan dio publike primarno zainteresiran za sudionike iz svoje zemlje. Slovenija, Hrvatska i Mađarska također pokazuju ovaj trend s 30%, 30% i 26%.

Budući da su Olimpijske igre sinonim za osvajanje zlatnih medalja, većina ispitanih zemalja nije sigurna koliko bi zlatnih medalja njihova reprezentacija mogla osvojiti. U prosjeku 23% ispitanika nije znalo odgovor, no mnogi su bili prilično optimistični. Na ljestvici od 0 do preko 10, Mađarska je bila prva zemlja u kojoj je 16% ispitanika očekivalo više od 10 zlatnih medalja. Ostale zemlje bile su manje optimistične. U Crnoj Gori 27% ispitanika očekuje da će njihova zemlja osvojiti 0 zlatnih medalja, a slijedi Makedonija s 19%. U prosjeku, većina zemalja očekivala je osvojiti tri zlata. Uz tako različita očekivanja, Ljetne olimpijske igre obećavaju da će biti zadivljujući događaj za cijelu Europu.

CEPER je robna marka CEPER Group GmbH. Akronim CEPER je skraćenica Srednjoeuropske perspektive. Područje ekspertize CEPER-a su srednjoeuropski poslovi, tvrtka svojim klijentima nudi praćenje medija, istraživanje tržišta i ankete iz regije.

L. K. / Foto: Promo


Tagged: , , , , ,